je Tiscali modem staat in router mode. Dit is standaard bij Tiscali (en de meeste ADSL providers).
Heel erg vervelend want nu moet je dus in de onvriendelijke interface van je modem duiken om poorten open te zetten..
Als je dan ook nog eens zelf een (draadloze) router hebt, staan je pcs dus achter 2 routers met NAT. Kun je 2maal poorten openzetten
Een betere oplossing is je router omzetten naar Bridge mode.... tis beetje lastig... maar dan werkt het wel goed.
als je het type van je router (Bijv Zyxel....) in google intikt en Router naar Bridge erbij zet... vind je de site van Zyxel waarin staat uitgelegd hoe je je router omzet naar Bridge.
3 dingen die je dan nog moet weten:
- Kijk bij de status van je verbinding, tabblad ONDERSTEUNING, en DETAILS.
IP adres, standaardGateway en DNS even noteren, vervolgens bij EIGENSCHAPPEN op het 1e tabblad van Status, in het lijsje TCP/IP selecteren en daar de gegevens handmatig invullen.
Doe dit laatste nadat je de router hebt omgezet naar Bridge...
-als je hem heb omgezet naar Bridge duurt het 4 uur voordat je internet het weer doet...(je moet na 4 uren even je modem uit en aan doen) omdat je moet wachten totdat je modem een nieuw IP adres heeft... als je niet wilt wachten kun je RESETTEN maar dan is er dus niks veranderd.
- je moet ook even de DNS servers invullen... deze is niet meer hetzelfde als die je had genoteerd...
het zijn er 2, maar ik weet niet meer welke... begint met 195.241.......... vindje vastwel met Google.
het is lastig... maar dat is ook de reden dat er zo ontzettend veel LOW IDs op Emule zitten he....
Geld trouwens ook voor de trage MSN messenger file transfer en andere P2P diensten.
Daarom ben ik ontzettend blij dat ik nu Casema Cable heb... no nonsense, cheap en SNELL
[
Voor 8% gewijzigd door
Jazco2nd op 17-04-2005 20:05
]