Toon posts:

Tiscali + Edonkey problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een tiscali verbinding met een linksys WRT54G maar krijg met edonkey dus steeds het bericht dat de server unreachable is en voor overnet "unknown". de poorten zijn correct geforward en dit was trouwens ook het geval zonder router .

Tot nu toe heb ik dit soort problemen alleen gezien bij routers als de portforwarding niet in orde was . ik begin mij nu toch af te vragen of tiscali edonkey niet op de 1 of andere manier kan blocken .

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 21:03
E Mule hier via Tiscali en geen problemen. Heb gewoon Hoge ID op de standaardpoorten.

Verwijderd

Welk OS gebruik je?

Check anders eens even je firewall instellingen in Windows XP SP2. Waarschijnlijk moet je de poorten door de firewall laten vrijgeven, anders werkt het inderdaad niet.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Heb je niet twee routers achter elkaar geschakeld toevallig?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
je Tiscali modem staat in router mode. Dit is standaard bij Tiscali (en de meeste ADSL providers).
Heel erg vervelend want nu moet je dus in de onvriendelijke interface van je modem duiken om poorten open te zetten..
Als je dan ook nog eens zelf een (draadloze) router hebt, staan je pcs dus achter 2 routers met NAT. Kun je 2maal poorten openzetten :(

Een betere oplossing is je router omzetten naar Bridge mode.... tis beetje lastig... maar dan werkt het wel goed.
als je het type van je router (Bijv Zyxel....) in google intikt en Router naar Bridge erbij zet... vind je de site van Zyxel waarin staat uitgelegd hoe je je router omzet naar Bridge.

3 dingen die je dan nog moet weten:
- Kijk bij de status van je verbinding, tabblad ONDERSTEUNING, en DETAILS.
IP adres, standaardGateway en DNS even noteren, vervolgens bij EIGENSCHAPPEN op het 1e tabblad van Status, in het lijsje TCP/IP selecteren en daar de gegevens handmatig invullen.
Doe dit laatste nadat je de router hebt omgezet naar Bridge...

-als je hem heb omgezet naar Bridge duurt het 4 uur voordat je internet het weer doet...(je moet na 4 uren even je modem uit en aan doen) omdat je moet wachten totdat je modem een nieuw IP adres heeft... als je niet wilt wachten kun je RESETTEN maar dan is er dus niks veranderd.

- je moet ook even de DNS servers invullen... deze is niet meer hetzelfde als die je had genoteerd...
het zijn er 2, maar ik weet niet meer welke... begint met 195.241.......... vindje vastwel met Google.

het is lastig... maar dat is ook de reden dat er zo ontzettend veel LOW IDs op Emule zitten he....
Geld trouwens ook voor de trage MSN messenger file transfer en andere P2P diensten.

Daarom ben ik ontzettend blij dat ik nu Casema Cable heb... no nonsense, cheap en SNELL

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 17-04-2005 20:05 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Jazco2nd schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:03:

Daarom ben ik ontzettend blij dat ik nu Casema Cable heb... no nonsense, cheap en SNELL
Zelfde situatie krijg je als je een ADSL modem in bridge zet. Kabel abonnees hebben ook een bridge modem die ze rechtstreeks aan de ongepatchte windows machines hangen (helaas) :X

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
goeie info bedankt jaco !

ik zit dus iid met een WRT54G achter die modem (Zyxel 650 prestige) ik heb een draadloze verbinding naar de overkant van de straat waar de modem en router staan. voorlopig wil ik het even houden bij 2x forwarden omdat ik de lease andervoor 4 uur kwijt ben . nu kan ik met gemak inloggen op de router (192.168.2.1 <dit was nodig om hem achter de zyxel te kunnen laten werken) maar op 192.168.1.1 de zyxel dus kan ik niet inloggen en aangezien dat ik op het moment niet bij de modem kan komen zou dit wel erg handig zijn , is dit te doen ?

ik snap het niet de router zit iid op een ander subnet maar 192.168.1.1 is toch nog steeds een adreseerbaar ip ?

Edit: in de Routing table van de WRT staat dit mischien helpt dit

192.168.2.0 255.255.255.0 0.0.0.0 LAN & Wireless
192.168.1.0 255.255.255.0 0.0.0.0 WAN (Internet)
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.254 WAN (Internet)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 09:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em al :) .

192.168.254

gewoon ff proberen he' ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik heb net in de modem onder NAT setup geprobeerd port 4662 - 4662 (en alle ander poorten) op .101 .1 en .2.1 te forwarden maar op donkey heeft dit geen effect gehad tot nu toe .

nu zit ik echt klem denk ik .

.101 is mijn pc

.2.1 is de WRT

.1 is eigenlijk de modem . ik heb ook geprobeerd hem op .254 te zetten .

donkey opnieuw opstarten of firewall retest geven nog steeds "unknown""en "unreachable" aan.

EDIT: volgens mij moet ik de poort naar de router forwarden vanaf de modem . dus 192.168.2.1 in d modem en vervolgens de donkey poorten in de router maar ik krijg geen ander resultaat .

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het opgelost en zal het hier even vermelden voor degenen die hier evt problemen mee hebben.

uiteindelijk moest ik vanaf de modem niet het ip van de linksys of mn pc forwarden maar het WAN ip die de linksys van de modem krijgt .

dus porten op d modem 4662 etc. >192.168.1.33 <linksys
porten op de linksys 4662 etc. ?192.168.2.101<pc

bedankt voor alle hulp !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een nieuw probleem gevonden .

ik kan geen ftp verbindingen maken met flasFXP naar mn maat zn ft server ondanks dat ik ook deze poort geforward heb.

ik heb ftp in de router en de modem open staan.

edit: ik d8 ik zal het maar in deze thread houden , of zal ik een nieuwe maken !?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 19:53 ]

Pagina: 1