Toon posts:

Unreal Tournament 1 opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik speel al jaren UT1. Aardig vaak over het internet of offline en daarbij heb ik nooit problemen met dit spel. Tot nu...

Dit is mijn setup:
AMD XP 2400+
768 MB geheugen
Geforce 6800 128 Mb geheugen
40 gig harde schijf

Ik heb onlangs de forceware drives geupdate van een beta-versie (66.51 meen ik) naar 71.84 (de laatste officiele). Alle games draaien nog sneller en soepeler, behalve .... UT !! Daar heb ik nu gewoon een dik probleem: Bij het opstarten duurt het heel lang voordat ik uiteindelijk in het main menu ben van UT (kan wel 1 minuut duren ofzo), als ik dan met mijn muis wil bewegen dan gebeurt er niets... Het duurt ontzettend lang voordat ik de muis-pointer ziet bewegen. Als ik de task manager bekijkt dan zegt ie dat UT 'not-responding' is. Het afschieten van het UT-proces is dan het enige wat ik nog kan doen. :(

Later heb ik geprobeerd om in de UT-system folder de unrealtournament.ini file weg te gooien. Dat ging goed; ik moest opnieuw mijn videokaart instellen enzo. Dan startte het spel op (en snel), daarna zette ik de standaard 640 x 480 resolutie naar 1024 x 768 en kleuren op 32 bits. Als ik met die instellingen een level speel dan loopt het als een trein. Ga ik daarna uit UT en start hem weer opnieuw op.... dan heb ik weer hetzelfde probleem. 8)7

Ik heb toen met Beyond Compare de ini-files vergeleken van net voor het afsluiten van UT en net na het afsluiten van UT, maar de enige verschillen die ik kon vinden waren deze:

==========================
veranderd:

before: RunCount=2
after: RunCount=3

before: GameLog=(X=44,Y=58,XL=512,YL=256)
after: GameLog=(X=22,Y=29,XL=512,YL=256)

==========================
bijgekomen:

ModMenuClass=UMenu.UMenuModMenu

[UMenu.UMenuRootWindow]
GUIScale=1.000000
LookAndFeelClass=UMenu.UMenuBlueLookAndFeel

Niet echt schokkend volgens mij.

Ik wil wel graag driver 71.84 blijven gebruiken, want alle nieuwere spellen lopen beter. Ik kan verder op internet niets vinden over problemen met deze configuratie/driver en spel.

Heeft iemand van jullie wellicht dezelfde ervaringen of weet wat hier aan de hand is en heeft een oplossing??

mzzl

GPO

Verwijderd

Topicstarter
jemig, volgens mij ben ik echt de enige met dit probleem. 8)7

Ik heb het nog steeds. Ik zal binnenkort proberen om bij die ini-file steeds 1 vd toegevoegde regels weg te halen, kijken of dat helpt.

GPO

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 09:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

maar de ini file readonly? :p