[Photoshop] Gradient transparantie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Geen idee hoe het kan, maar een gradient van een kleur naar transparant is ineens onmogelijk geworden. In plaats van transparant pakt Photoshop gewoon een 100% opacity van de foreground color. Oftewel het effect is hetzelfde als van de paint bucket: het hele geselecteerde gedeelte wordt de foreground color.

Zelf nieuwe gradient gemaakt, zelfde effect. Allerlei settings gecontroleerd, staan goed. In het schermpje waarin je de gradients kan maken en aanpassen klopt het effect ook, precies zo als ik het wil hebben. Gewoon standaard van kleur naar transparant. Photoshop opnieuw geinstalleerd (je weet 't maar nooit), en ook dat helpt niet.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt :| Ook in de search geen posts over kunnen vinden. Iemand een idee waardoor het komt en hoe ik er van af kom?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Open eens een nieuw document met rgb kleuren en verzeker je ervan dat je je gradient in een nieuwe layer maakt, en dus niet in een background. Treedt het probleem dan nog steeds op?

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Yup, nog steeds hetzelfde. Toch nog maar weer eens alles helemaal weggehaald, alles wat met Photoshop te maken had er af gemikt en alles fris installed. Nu werkt het ineens weer wel :| Ik kan gelukkig weer verder, maar waar het nou in eerste instantie door kwam, geen idee. In ieder geval bedankt voor de suggestie, want aan die RGB kleuren had ik bijv. al niet gedacht :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.