Toon posts:

Netwerk tussen twee computers instellen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer nu al een maand lang een netwerk tussen mijn twee pc's tot stand te brengen maar wat ik ook probeer...het werkt allemaal niet...

Ik heb een pentium 2 en een p 3, die eerste draait op 98 (ben niet zeker of het sec. edition is) en die andere gewoon op XP home edition.

heb een gewoon goed werkende hub en goede kabels die allemaal wel werken op die xp.

ben niet zo'n computer held, maar dacht dat het wel zou lukken.

Niet dus!!!!!

Heeft iemand enig idee hoe ik dat netwerk aan de praat krijg?

BVD

Verwijderd

iedereen in dezelfde werkgroep
iedereen automatisch IP laten verkrijgen
mapje delen en klaar...

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
Anders IPX eens installeren!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Je bent al een maand bezig met 2 kabels, 1 adapter, een hub en het handmatig instellen van twee ipadresen? Respect voor je doorzettingsvemogen ;)

Maar wat heb je al gedaan, wat zijn de instellingen op het moment? Kan je de pc's onderling wel pingen, staat de firewall van de XP machine goed ingesteld, etc :)

Probeer de fout te isoleren dus :)
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:10:
iedereen in dezelfde werkgroep
iedereen automatisch IP laten verkrijgen
mapje delen en klaar...
Dan moet je wel een dhcpserver in het netwerk hebben staan, en dat haal ik niet uit het verhaal wat er al staat :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 17:18 ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Het ligt er helemaal aan wat je wil doen. Is het om internet te delen, wil je mappen kunnen bereiken van de ene naar de andere pc (daar kan het fout gaan ivm win98 en xp). Even wat meer info graag...

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor al jullie suggesties en hulp...!!

als eerste, waar ik dat netwerk dus voornamelijk voor wil gebruiken is om te gamen....ik heb op mijn pc een cd rom die ik (ook al) niet aan de praat krijg dus ik dacht ik leg wel ff een netwerkje aan....dan share ik het wel. En natuurlijk was internet een mooie bijkomstigheid...

Maar dat feest ging dus niet door

Ik heb geprobeerd via xp netwerkverbinding een thuis netwerk te maken en alles ging goed, een diskette gemaakt die ik toen in die andere pc moest draaien en tijdens die setup verliep alles ook prima maar toen gaf ie aan het eind een fout melding dat ie iets niet kon lezen. (kan het nu niet checken want ben niet thuis)

En toen probeerde ik op die andere pc dan maar een thuis netwerk te maken maar daar kwam ik dus helemaal niet uit!

En dat met die ip adressen? hoe kom ik daar???

De firewall staat volgens mij verder ok ingesteld.

Hoop dat dit jullie iets wijzer maakt. Mij niet!

Groetjes

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

want? wat is daar het voordeel van binnen een windows netwerkje waar je wellicht (in de toekomst) ook internet mee wilt delen? ;)

Verwijderd

Ik zou FAQ - Network Troubleshooting eens goed doornemen. Je kunt het beste een handleiding volgen om je netwerkje in te stellen.

Kies in het vervolg graag ook even een duidelijke topictitel.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik word er niets wijzer uit (FAQ dan) en excuses voor de titel, alhoewel ik 'm redelijk passend vind, het bezorgd me best wel stress... Dit is de eerste topic die ik geplaatst heb...dus ben nog geen ervaren tweaker. Maar zal de volgende keer iets passenders neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
ok...heb toch gevonden wat je bedoelde....
Pagina: 1