Toon posts:

Problemen met geluid na installeren XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de week heb ik xp opnieuw geinstalleerd op de pc en nu doet het geluid het niet meer. Ik heb l van alles geprobeerd via hulp en ondersteuning en niets werkt. :(

Toch geeft de pc melding dat alle audio apparatuur juist is aangesloten en ingeschakeld is, maar...als ik in configuratie scherm naar geluiden etc. ga geeft ie aan dat er geen audio apparaat is.

Heb al eens eerder XP opnieuw geinstalleerd en had toen niet zulke problemen, de boxjes horen ook bij deze pc...

Heeft iemand ook maar enig idee hoe ik weer geluid uit de pc krijg???

BVD :)

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Kun je een indicatie geven wat voor geluids hardware je gebruikt :?

trouwens:Welkom op GoT :)

[ Voor 21% gewijzigd door Fern op 17-04-2005 19:38 ]

PowerStation

Verwijderd

^^ inderdaad, meer info.

Als je met je rechtermuisknop op 'deze computer/my computer' klikt en dan 'eigenschappen/properties' kiest, naar het tabblad 'hardware' gaat en daar op de knop 'device manager/apparaatbeheer' klikt, staan daar nog zaken als gele uitroeptekens of rode kruizen in de lijst?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
vergeet niet je chipset drivers te installeren! als ik dat niet doe krijg ik haperend geluid... ondanks dat de drivers zijn geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
er staan alleen maar gele uitroep tekens....
terwijl er bij geluid eigenschappen, hardware wel een hele lijst met besturingsprogamma's staat en ze werken volgens die lijst allemaal correct......of ben ik nu echt dom bezig?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Die gele uitroeptekens staat voor hardware waarvoor je nog een driver moet installeren. Zoek dus even de exacte specificaties op van je pc en zoek daar de juiste drivers bij.

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik die specificaties? niet bij systeem beheer vrees ik?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
In de handleiding ? Trek anders de kast open en schrijf even op welk type moederbord erin zit, dan kun je op de site van de fabrikant wel de bijbehorende drivers vinden. Met de videokaart, modem en wat er nog meer in zit idem.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of download even everest, zelfde effect ;)
Pagina: 1