[html] variabele hoogte van een rij

Pagina: 1
Acties:

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 15:43
Ik ben bezig met de volgende clan-site: http://www.johnnyb.uwhost2.net/e-AIM/.
Zoals je ziet, zijn de linker kolom en de rechter 2 kolommen niet altijd even hoog, afhankelijk van de content van "main content". Ik kan de hoogte van die kolom in principe in de code wel veranderen, maar dat heeft weinig nut aangezien de content die kolom altijd het zelfde is.

Ik zit op dit probleem nu al een paar dagen te piekeren, maar kom er niet uit. Zou dit met javascript icm php mogelijk zijn?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:09

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik snap even niet precies wat je bedoelt, maar zou het niet enorm schelen als je de opmaak dmv van div's doet, ipv tables?? Tables zijn namelijk niet bedoeld voor opmaak, div's wel! En de hoogte schaalt toch gewoon mee met de inhoud?

Rail Away!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 15:43
stom om te vermelden, maar ik bedoel het stuk zwart dat je overhoudt. De hoogte van de linker kolom schaalt daar niet in mee. @ divs: ik heb altijd ruzie met div's (achtergrond van div etc.) 8)7 . En gebruik nu dus tables, maar de discussie tables vs div's hoeven we niet opnieuw te beginnen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Quadro! op 17-04-2005 16:40 ]

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Het is met div's zeker niet met css alleen mogenlijk om twee div's, die twee kolommen voorstellen, rekening te laten houden met elkaars hoogte. Wat je nog zou kunnen proberen is je dmv de achtergrond van je cel dat effect te faken.
edit:

Komt pas in css 3 geloof ik :P

[ Voor 13% gewijzigd door Rowanov op 17-04-2005 16:39 ]

Verwijderd

'display:table-cell' zit in CSS2 hoor... Dat IE het niet ondersteund zorgt er uiteraard voor dat niemand door heeft dat het al tijden door Mozilla, Opera en Safari ondersteund wordt en doet waar om gevraagd wordt.

Maarreh, wat is er mis met: http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ ?