[2000] Remote access connection managerservice start niet*

Pagina: 1
Acties:

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter
(*Ter verduidelijking, RACM staat voor Remote Access Connection Manager.)

Kort achtergrondverhaaltje: ik wil een VPN verbinding opzetten en heb daarvoor de RACM service nodig, maar deze weigert dienst met het volgende vriendelijke bericht...

"Windows could not start Remote Acess Connection Manager on local computer. For more information, review the System Event Log. If this is a non-Microsoft service, contact the service vendor, and refer to the service-specific error code 1717."

... wat op zich leuk en aardig is, maar in de SEL kan ik hier dus niets over terugvinden. :P En van die error code wordt ik ook niet veel wijzer; het nummertje inkloppen bij Google levert vooral veel resultaten op over mensen met hetzelfde probleem en maar bar weinig oplossingen, en de MSKB napluizen welgeteld 1 artikel over WinXP waar ik niets aan heb.

Kent iemand dit probleem, of moet ik wachten op een mogelijke SP5 en hopen dat daar misschien een fix bijzit?

(NB: ik krijg deze error op twee totaal verschillende systemen, beide kaal geinstalleerd, dus specs lijken me verder niet relevant.)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke precieze error is dat verder, ofwel post eens de details van de error? Heb je al wat gevonden op eventid-net?

Zijn er andere services welke ook niet gestart zijn? Voor de RACM zijn de rpc-services dacht ik kritisch :P Telephony, RPC en Plug-n-play service draaien al?

Ik pas even de titel een beetje aan.

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 17-04-2005 16:38 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ack :P Je vermeldt niet of je probleem om een server of client gaat.

Kijk anders eens naar OpenVPN zonder of met GUI

Hmm:

http://groups-beta.google...7&rnum=3#0884b9a0a0cdeb01
You need to set these two Services to Automatic:

Remote Access Connection Manager
Remote Access Auto Connection Manager

[ Voor 48% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 17-04-2005 16:50 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter
Alle RACM-dependent services zijn inderdaad gestart, en de event viewer/notifier ook. No joy. Het gaat om een client trouwens.

SanFran: veel preciezer dan dat is die error niet, een typisch geval van WYSIWYG. ;) De search op EventIDnet geeft maar 1 link (deze), die lijkt aan te geven dat er een interface objectje ontbreekt, maar ik heb geen idee welk.

[ Voor 10% gewijzigd door DroogKloot op 17-04-2005 17:07 ]