[2000] Diverse problemen, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:16
Ik heb het volgende in de aanbieding:
Windows 2000 server, compleet gepatched.

Het probleem: Ik kan niet meer in het configuratie-scherm "add/remove software" openen. Ik krijg echter ook geen errors. Ik kan dit probleem niet thuisbrengen. Ook in het logboek staat niets interessants. Verder heb ik up-to-date antivirussoftware en Spyware controles gedaan.

Ook heb ik een database pakket wat ineens problemen is gaan geven. Dit is het pakket: Filemaker 6.0. Dit pakket kan geen netwerkverbinding meer maken met andere systemen waardoor het zaakje geheel onbruikbaar is geworden.

De problemen zijn tussen 's nachts na 2:00uur en 9:00uur 's morgens ontstaan. Dit omdat ze om +/- 2:00uur nog de databases gebruikt hebben. Ik heb de Windows update ingesteld om 's nachts om 3:00uur updates te installeren. Dat is dus een mogelijke oorzaak?

Hoe kan ik bijvoorbeeld updates uninstallen? Ik kan niet in software waar ik dat kan doen? Kortom ik zit met een irritant probleem :(

• djluc
Bump, niemand die wat dingen kan verklaren/bevestigen? * djluc heeft ook altijd topics waar niemand antwoord op weet :(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 12:18

FastBunny

Give it the Works !

En als je opstart in de veilige modus? bv met Command Line, en dan invullen eventvwr en kijken of je dan iets te zien krijgt :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke service packs heb je geinstalleerd? Zoiezo altijd handig om even de patches te testen voordat je update ;) Wat heb je verder allemaal al geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 18-04-2005 19:16 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• djluc
sanfranjake schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:11:
Welke service packs heb je geinstalleerd? Zoiezo altijd handig om even de patches te testen voordat je update ;) Wat heb je verder allemaal al geprobeerd?
Ik heb maar 1 systeem dus testen is erg lastig. Ik heb verder alle updates geinstalleerd. Dit gaat automatisch via de Windows Update gedurende de nacht.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het lijkt een beetje of je RPC service e.d. niet gestart zijn - kan je dat eens controleren? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lost de update deïnstalleren het probleem ook niet? Je zou met een vmware-machine kunnen testen bijvoorbeeld. Zoiezo heb ik op m'n servers geen AU aanstaan, juist om dit soort dingen te voorkomen.... Draai anders even een full-backup (system state en files etcetera) en probeer dan eens wat dingen uit. Als je dat niet doet wordt het vrij lastig om je hiermee te helpen. Heb je ook al eens bij de leveranciers van de pakketten geïnformeerd of ze al meer meldingen hebben gekregen?sa

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1