Toon posts:

Vreemde USB verschijnselen en Xp Pro boot niet zonder cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerste probleempje is opgelost

Tweede geval, sinds ik Xp dr op heb gezet, wil xp niet meer booten zonder de xp cd, dwz, elke keer dat ik mijn pc aanzet, vind de POST plaats, word de raid array gechecked en is hij healthy, en daarna netjes lijstje met alle devices etc, maar dan krijg ik de melding: disk boot failure, insert system disk and press enter. Daarna doe ik er een win xp pro cdtje in en gaat ie weer vrolijk verder.
Ik gebruik een originele versie. De boot sequence in de bios is als volgt, 1 Cd-rom, 2 removable (floppy), 3 hard disk (deze staan weer in een volgorde dat eerst de raid0 word gebruikt, daarna de maxtor) 4 disabled. Heb zelf ook al geprobeerd om de volgorde te veranderen of alleen harddisk als boot device op te geven en de rest te disablen, maar ook dan start hij xp pro niet zonder cd. Heb ook de hele installatie weer overnieuw gedaan maar nog steeds dezelfde twee irritante problemen. Heb ook net weer alle kabels gechecked en helaas geen verandering.

Iemand een paar tips die kunnen helpen ?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 17:27 ]

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
..., maar dat er daarnaast nog 4 andere 'verwisselbare schijven' D, E, F, G zijn? Ik heb geen enkele andere harde schijf eraan hangen, enkel nog een 15-in-een-kaartlezer.
Had je misschien al bedacht dat je verwisselbare schijven en je kaartlezer met elkaar te maken zouden kunnen hebben? Overigens: veel mobo fabrikanten hebben een eigen driver voor USB2.0 ondersteuning; kijk eens of het helpt om die te installeren.
De boot sequence in de bios is als volgt, 1Cd-rom, 2removable (floppy), 3hard disk (deze staan weer in een volgorde dat eerst de raid0 word gebruikt, daarna de maxtor) 4disabled.
Je raid0 is feite geen gewone IDE- maar een SCSI-controler, . Check eens of je op 3 een SCSI-controler kunt instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik idd aan, en ik denk het vologende, ik drukte net per ongeluk ipv dubbelklik maar een keer op iccontje 'hardware veilig verwijderen', en zo zie je maar dat stomme dingen doen best wel kan helpen, toen stond alles opeens geordend in een lijstje op een pop-up mini venstertje:
-USB mstorage device (D, E, F, G)
-Maxtor
-Wd Raptor
-Wd Raptor

Ik snap hem nu dus wel dat DEFG de 4 gleuven in de 15 in 1 kaartlezer moeten zijn en deze is aangesloten op de usb poort vh moederbord, maar ik snap dan alsnog niet waarom de drie harde schijven hier ook bij staan ? Of is dit een feature van Win Xp die ik niet ken voor het veilig verwijderen van je hardware ?

En voor die boot failure heb ik echt alles geprobeert wat ik kan met mijn ervaring, maar dat probleem blijft. En er staat ook in mijn BIOS, SCSI-0 bovenaan bij onderdeel harddisk boot devices dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 16:43 ]