Toon posts:

GF6800GT kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb iets heel raars ondervonden vandaag.

Na een fresh install van windows (na format) had ik de 76.41 drivers erop gezet, alles liep perfect voor 2 weken. Toen dacht ik eraan, hey mijn videokaart is nog niet overgeklokt. dus ik coolbits geinstalleerd, en autodetect gedaan. dat heeft altijd nog gewerkt, na de eerste 2 balkjes, kwam de derde, toen die bijna klaat was, kreeg ik ineens artiffacts, en de muis ging weg, ik heel even gewacht, en toen ging het beeld op zwart, en weer aan, gewoon in windows en gaf een kloksnelheid van 407/1110 aan. normaal is dit 415/1120. maar ik verbaast, wil en iets trug zetten naar ultra snelheden, test changes, en dan geeft ie aan

The test failed to run at the selected clockfrequenties, lower your settings and try again

dit geeft ie ook aan als ik em p 351/1000, of onderklok.

dit doet mij denken aan mijnvorige 6800LE, dat een pipeline niet helemaal fris meer is.

Kan het zo zijn dat er een pipeline kapot is gegaan? zomaar?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik dacht dat als je alt inhieldt tijdens het booten van je pc, dat hij dan de default waardes van je videokaart laat. het kan ook ctrl zijn trouwens. misschien moet je dat eens proberen. :)

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:19:
ok ik heb iets heel raars ondervonden vandaag.

Na een fresh install van windows (na format) had ik de 76.41 drivers erop gezet, alles liep perfect voor 2 weken. Toen dacht ik eraan, hey mijn videokaart is nog niet overgeklokt. dus ik coolbits geinstalleerd, en autodetect gedaan. dat heeft altijd nog gewerkt, na de eerste 2 balkjes, kwam de derde, toen die bijna klaat was, kreeg ik ineens artiffacts, en de muis ging weg, ik heel even gewacht, en toen ging het beeld op zwart, en weer aan, gewoon in windows en gaf een kloksnelheid van 407/1110 aan. normaal is dit 415/1120. maar ik verbaast, wil en iets trug zetten naar ultra snelheden, test changes, en dan geeft ie aan

The test failed to run at the selected clockfrequenties, lower your settings and try again

dit geeft ie ook aan als ik em p 351/1000, of onderklok.

dit doet mij denken aan mijnvorige 6800LE, dat een pipeline niet helemaal fris meer is.

Kan het zo zijn dat er een pipeline kapot is gegaan? zomaar?
Dit is al vaker voorgekomen. Je moet rivatuner erop zetten. Dan het hoofdscherm openen en het tabje power user selecteren. Dan ga je naar het kopje NVIDIA/Overclocking en zet je DisableInternalClockTest op 1.

Nu kan je gewoon veilig via je drivers of via rivatuner je snelheden opvoeren 8)

Verwijderd

Topicstarter
jah dat weet ik, maar mijn kaart moet toch wel gezond zijn? je moet die disable internal test helemaal niet uit hoeven te hebben :S

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Nou ik heb zelf een aantal asus kaarten gehad en ik weet nie beter dan dat je dit altijd moest disabelen. Denk dat dit een bepaalde kwaal is met dit merk of zo iets. Maar wat is er erg aan om te disablen? Je kaart is toch gewoon gezond. Mijn andere kaarten werken ook nog steeds.. :D

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb het zo al een maand gedaan, waarom zou dat nou ineens niet meer kunnen :S
Pagina: 1