Het simlock vrij maken van een telefoon is zo ver als ik weet toch niet illegaal? Waarom is de post van Syrano (Simlock vrij MPX200) dan gesloten?
Dit is niet bedoeld als moderator-bashing, maar om de vraag te beantwoorden of het illegaal is.
Wat ik weet/denk te weten:
En hoe zit het met de garantie van een gesimlocked toestel nadat de simlock verwijderd is?
Nogmaals, dit is niet bedoeld als moderator-bashing of voor het copy-pasten uit de FAQ, maar als open discussie
Dit is niet bedoeld als moderator-bashing, maar om de vraag te beantwoorden of het illegaal is.
Wat ik weet/denk te weten:
(van http://www.vakantiebellen...k=1788&z=Laat+zien.&zoek=)De unlockbedrijven beweren -uiteraard- echter allemaal dat het unlocken niet illegaal is:toon volledige bericht
-wanneer je geen contract hebt getekend.
-wanneer je de copyright regels niet overtreedt.
Op 12 maart 2002 heeft de rechtbank te Maastricht uiteindelijk vonnis gewezen in het landelijk proefproces GSM-fraude:
"Een simlock en een serviceproviderlock kunnen niet worden aangemerkt als auteursrechtelijk beschermd werk. Het betreft in beide gevallen een (schakel)voorziening ter beveiliging tegen ongewenst geacht gebruik, aangebracht in een telefoontoestel. Een eventuele contractuele relatie met de verstrekker van de telecommunicatiedienst is niet eerder ontstaan dan op het moment waarop door de gebruiker wordt ingebeld bij de provider."
Anders gezegd: Men mag simlocks verwijderen, wanneer er nog niet is ingebeld bij zijn of haar provider. Er zou dan immers nog geen sprake zijn van een eventuele contractuele relatie.
De verdachte is echter wel veroordeeld voor het opzettelijk inbreuk maken op een anders auteursrecht en voor het zonder toestemming downloaden en gebruiken van de softwareprogrammatuur. Hem is namelijk verweten dat hij ten onrechte auteursrechterlijke software van telefoonproducent Ericsson van internet heeft gedownload en gebruikt.
Anders gezegd: Men mag simlocks niet verwijderen op bovenstaande wijze. Volgens professionele simlock-verwijderaars is het op deze manier verwijderen van simlocks echter allang niet meer in zwang!
En hoe zit het met de garantie van een gesimlocked toestel nadat de simlock verwijderd is?
Nogmaals, dit is niet bedoeld als moderator-bashing of voor het copy-pasten uit de FAQ, maar als open discussie