Server voor 1U colocating, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik wil mijn servers en patchkast(en) in de verkoop gooien. En hier een goede snelle 1U server voor weer kopen die alle taken alleen af kan. Deze server ga ik dan colocaten bij een extern bedrijf. (100 mb, glas)

Wat draait erop?
- Debian 3.0r2
- Apache 1.3.33
- MySQL 4.1
- PHP 5
- Postfix + toebehoren
- rest voor hosting
- Hosting voor 12 klanten, moet toch wel zo'n 50 klanten aankunnen ... (maandelijks zo'n 30.000 hits, dus voornamelijk rustige site's ;))

Mijn budget: +/- 700 euro.

Ik had al een beetje rondgezocht naar diverse mogelijkheden. En kwam een leuke aanbieding tegen op de site van Ahead IT.

Ik kom op de volgende specs:
- 1U Supermicro
- Mobo Asrock
- AMD Sempron 2800+
- 2x 512 mb DDR 400
- 2x 200 GB
- riser card
- sliding rails

Zit ik op 695,98 euro. Voor mij (en andere Nederlanders héél interessant, je betaald geen BTW EN verzendkosten!).

Zou dit voldoend aan mijn eisen? Is de Sempron krachtig genoeg? En heeft iemand anders nog aanvullingen/alternatieven?

[ Voor 15% gewijzigd door RutgerLAN op 17-04-2005 16:09 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 20:36

Stewie!

Keen must die!

Geen BTW alleen indien je een onderneming hebt.
En voor 700 euro? Mwah beetje duur als je de specs bekijkt.

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Sorry, maar ik vind dit niet het type topic voor PNS. Je kunt vast zelf wel bedenken of dat genoeg is voor de last die je nu hebt en wij kunnen totaal niets met "50 klanten". Verder zou ik zelf gewoon eens rondkijken naar andere systemen en andere servers om te vergelijken hoe jouw prijs is en je specs zijn voor bepaalde doeleinden.

Kijk ook eens goed naar Policy - Professional Networking & Servers, ik vind dit vrij magertjes.

Dit topic is gesloten.