Toon posts:

De manier waarop mods mijn topics sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien emails niet beantwoord worden:

Eerst even: ik weet dat ik niet makkelijk ben, en als jullie mijn topics te erg vinden, en dus sluiten, ben ik het er helemaal mee eens, dat is jullie beslissing. Maar ik krijg steeds dingen als: get a life, jah doei, etc.

Ik wil hierbij even zeggen dat ik dit absoluut _niet_ waardeer. Als je iemands topic sluit omdat hij ``zeikt'' (in normale termen: voor zijn principes opkomt) zeg dan gewoon iets als:

``Dit topic heeft geen waarde (meer), dus gooi ik hem dicht.'

Dat is toch geen grote moeite? Ik doe niet aan persoonlijke beledigingen (dus die niet over iets in het algemeen bedoeld zijn) in mijn topic, dus verwacht ik dat mods dat helemaal niet doen.

En als julliie mij nou weer vinden ``zeiken'', dan bannen jullie me maar ofzow, want meer dan lezen zal ik voorlopig toch niet doen, aangezien ik dit soort zaken *piep* zat ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 21:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:05:
Geen idee wie je wanneer een mail hebt gestuurd, maar je kan niet verwachten dat we mails direct beantwoorden. Als je na een paar dagen nog geen reply hebt gehad zou je een nieuwe mail kunnen sturen......

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Vind je het gek?

Je vraagt wat er mis gaat, men geeft antwoord wat er gebeurt (en waarom) en vervolgens vind je dat allemaal maar kut.

Jah, zo werkt het niet. Dat jij in 2 regels een nieuw systeem bedenkt met cookies is leuk, maar imho laten we dat maar aan de developer over.

Als je een concrete bijdrage hebt dan is die welkom, maar alleen maar schoppen tegen alles wat los en vastzit kan ik niet waarderen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als het steeds gebeurt, en verschillende users in je topics hetzelfde zeggen, misschien zit er dan wel een kern van waarheid in?

Je bent in je laatste LA topic aardig goed te woord gestaand, maar als je dan maar door blijft gaan houdt het een keer op. Wat mij betreft had je al eerder een 'je zeikt' kunnen verwachten. Hoewel zulke slotjes normaal gesproken not done zijn, zijn er uitzondering wmb.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Niet nette sluitmessages zijn inderdaad niet netjes nee :)

De reden waarom het voorkomt kan liggen in het feit dat men geen enkele andere wijze weet waarop iets duidelijk te maken is. Dan ga je andere methoden uitproberen iets toch te laten doordringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:08:
[...]

Geen idee wie je wanneer een mail hebt gestuurd, maar je kan niet verwachten dat we mails direct beantwoorden. Als je na een paar dagen nog geen reply hebt gehad zou je een nieuwe mail kunnen sturen......
1 aan moto-moi (vanwege 1 topic) en 1 aan jou (over iets anders). Maar aangezien het ook nog iets algemeens is voor alle mods, leek dit mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Waarom de waarheid verbloemen als deze duidelijk en helder is? Je bent aan het zeiken om te zeiken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:08:
Vind je het gek?

Je vraagt wat er mis gaat, men geeft antwoord wat er gebeurt (en waarom) en vervolgens vind je dat allemaal maar kut.
Zo zou je het _kunnen verwoorden_, maar zodra iemand met een argument komt dat ik met logica (en daar ga ik diep in) er mee eens kan zijn, pas ik mijn woorden/standpunt aan. Ik wou bv in het pushmessage topic (BUG) nog even mijn laatste post editen om te zeggen dat het nu alleen nog maar om de bug gaat, maar toen wat 'ie al dicht :\
Jah, zo werkt het niet. Dat jij in 2 regels een nieuw systeem bedenkt met cookies is leuk, maar imho laten we dat maar aan de developer over.
Prima, ik doe een suggestie, en jullie moeten maar kijken wat jullie er mee doen. Dat is nog geen reden een topic te sluiten.
Als je een concrete bijdrage hebt dan is die welkom, maar alleen maar schoppen tegen alles wat los en vastzit kan ik niet waarderen.
Ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je opent een topic. Vervolgens krijg je ongelijk van zo'n beetje iedereen, maar je blijft doorgaan met zeiken omdat jij vindt dat het nou eenmaal zo is. Niemand kan je op andere gedachten brengen, en jij wordt steeds botter waarbij je ook steeds meer uitroeptekens (schreeuwen!) gebruikt.

Je praat hier steeds over principes, terwijl die principes niet van belang zijn. Het gaat er gewoon om dat het er hier op GoT prettig aan toe gaat, en dat zou een stuk makkelijker zijn als je niet overal commentaar op had, alleen omdat jij één keer iets onprettigs ondervindt. Er is echt wel nagedacht over hoe bepaalde dingen aangepakt dienen te worden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:10:
Niet nette sluitmessages zijn inderdaad niet netjes nee :)
Fijn dat je het toegeeft :)
De reden waarom het voorkomt kan liggen in het feit dat men geen enkele andere wijze weet waarop iets duidelijk te maken is. Dan ga je andere methoden uitproberen iets toch te laten doordringen ;)
Een beetje zelfkennis: Op deze manier bereik je bij mij dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:05:
Mails worden inderdaad niet 1,2,3 beantwoord. Dat heeft meestal een paar dagen nodig. ;)
Eerst even: ik weet dat ik niet makkelijk ben, en als jullie mijn topics te erg vinden, en dus sluiten, ben ik het er helemaal mee eens, dat is jullie beslissing. Maar ik krijg steeds dingen als: get a life, jah doei, etc.
Eerlijk gezegd ben ik het er wel mee eens, je blijft continue je eigen punten doordrammen tot: of iedereen je negeert, of een moderator het op slot gooit.
Ik wil hierbij even zeggen dat ik dit absoluut _niet_ waardeer. Als je iemands topic sluit omdat hij ``zeikt'' (in normale termen: voor zijn principes opkomt) zeg dan gewoon iets als:

``Dit topic heeft geen waarde (meer), dus gooi ik hem dicht.'
In 9 van de 10 keer zal dat ook gebeuren, echter als een gebruiker het maar niet wil leren, dan voldoet de botte lul uithangen ook wel. ;)
Dat is toch geen grote moeite? Ik doe niet aan persoonlijke beledigingen (dus die niet over iets in het algemeen bedoeld zijn) in mijn topic, dus verwacht ik dat mods dat helemaal niet doen.

En als julliie mij nou weer vinden ``zeiken'', dan bannen jullie me maar ofzow, want meer dan lezen zal ik voorlopig toch niet doen, aangezien ik dit soort zaken *piep* zat ben.
Tja, ik zou zeggen lees je eigen topics nog eens door. Subtiel verwijzen / uitleggen wil keer op keer maar niet bij jou werken. Het moet allemaal volgens jou manier, zonder echte daadkrachtige argumenten. Dat is ontzettend irritant discussiëren en zorgt er eerder voor dat mensen je advies op een gegeven moment negeren, zelfs al heb je ondertussen geleerd hoe je wel moet discussiëren. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:10:
Waarom de waarheid verbloemen als deze duidelijk en helder is? Je bent aan het zeiken om te zeiken.
_De_ waarheid bestaat helemaal niet. Zoals ik in een ander topic al zei: Er bestaan alleen feiten, _geen_ meningen :)

En dat is geen woordspelletje of een non-argument (zoals ik ook al voorbij zag komen), maar een conclusie waartot ik (na lang nadenken in het verleden) gekomen ben.

Concreet: Jij vindt dat ik aan het zeiken ben om te zeiken, maar als ik dat deed dan had ik nu wel in minstens 50 topics gepost en een lading nieuwe geopend over van alles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:19:
Een beetje zelfkennis: Op deze manier bereik je bij mij dat niet...
Ik heb net naar wat slotjes van je gekeken, maar op de subtiele manier wil het ook niet. Op de harde manier wil je het niet leren, wat stel je zelf voor? ;)
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:22:
[...]

_De_ waarheid bestaat helemaal niet. Zoals ik in een ander topic al zei: Er bestaan alleen feiten, _geen_ meningen :)
Dit filosofische stukje tekst doet niet echt ter zake denk ik hier :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:22:
[...]

Concreet: Jij vindt dat ik aan het zeiken ben om te zeiken, maar als ik dat deed dan had ik nu wel in minstens 50 topics gepost en een lading nieuwe geopend over van alles en nog wat.
Dude, check je topichistory van de afgelopen week eens. Je bent aardig onderweg hoor...

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:17:
Je opent een topic. Vervolgens krijg je ongelijk van zo'n beetje iedereen, maar je blijft doorgaan met zeiken omdat jij vindt dat het nou eenmaal zo is. Niemand kan je op andere gedachten brengen, en jij wordt steeds botter waarbij je ook steeds meer uitroeptekens (schreeuwen!) gebruikt.
Dat doe ik om op een bepaalde zin de nadruk te leggen. DIT IS SCHREEUWEN! Maar als jullie zeggen: het komt als schreeuwen over, dan zal ik dat gewoon niet meer doen. $me houdt ook niet ervan om uitgeschreeuwd te worden ;)
Je praat hier steeds over principes, terwijl die principes niet van belang zijn. Het gaat er gewoon om dat het er hier op GoT prettig aan toe gaat, en dat zou een stuk makkelijker zijn als je niet overal commentaar op had, alleen omdat jij één keer iets onprettigs ondervindt.
Het dus gaat niet om 1 keer, het gaat dus om het principe, maar als je zegt: de principes van de users zijn niet van belang, dan kunnen alle [Discussie] topics wel gesloten worden, want zonder principes geen discussie...
Er is echt wel nagedacht over hoe bepaalde dingen aangepakt dienen te worden.
Daar ben ik van overtuigd. Maar je kunt me niet wijsmaken dat zelfs mods en beleidsmakers niet elke dag bijleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:27:
Daar ben ik van overtuigd. Maar je kunt me niet wijsmaken dat zelfs mods en beleidsmakers niet elke dag bijleren :)
True, maar dat is nog geen antwoord op de vraag hoe men iets bij jou door moet laten dringen. Ik denk dat was mensen zich dat wel afvragen, omdat je alles door blijft drammen eerlijk gezegd. NOFI :) Ze proberen jou namelijk ook iets aan het verstand te brengen, net zoals jij dat andersom ook doet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Beste De Zeurkous, vertel eens concreet: wat wil je met dit topic precies bereiken? Ik begrijp uit je startpost dat je in de eerste plaats je klacht wilt uiten over de *wijze* waarop jouw topics gesloten worden. Dat is een stelling waarvan die moderators hier kennis kunnen nemen... maar dan? Wil je dat ze 'sorry' tegen je zeggen?
Wil je bediscussiëren dat bepaalde slotjes an sich onterecht waren? Dat de wijze waarop de slotjes zijn gezet niet correct is? Om kort te gaan: jij hebt nu binnen een week meer slotjes te pakken dan het merendeel van de users op GoT ooit binnen diezelfde periode heeft gehad.

Is dat onterecht? Of zou je niet de hand in eigen boezem moeten steken? Als het terecht is... is het dan misschien ook niet een beetje begrijpelijk dat bepaalde moderators wat kortaf worden en zoiets krijgen van: "daar heb je hém weer"? :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]pasta schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:21:
[...]
Mails worden inderdaad niet 1,2,3 beantwoord. Dat heeft meestal een paar dagen nodig. ;)
[/qoute]

Begrepen, ik zal in het vervolg wel een week wachten. Maar dit gaat alle mods aan, omdat alle mods nou eenmaal met alle users te maken hebben, vooral voor zo iets als dit :)
[...]
Eerlijk gezegd ben ik het er wel mee eens, je blijft continue je eigen punten doordrammen tot: of iedereen je negeert, of een moderator het op slot gooit.

[...]
In 9 van de 10 keer zal dat ook gebeuren, echter als een gebruiker het maar niet wil leren, dan voldoet de botte lul uithangen ook wel. ;)
Prima. Als jullie er last van hebben dan zal ik gewoon wat minderen. Maar dat doe je _niet_ door de botte lul uithangen. Daarmee lok je alleen maar een reactie uit.
[...]

Tja, ik zou zeggen lees je eigen topics nog eens door. Subtiel verwijzen / uitleggen wil keer op keer maar niet bij jou werken. Het moet allemaal volgens jou manier, zonder echte daadkrachtige argumenten.
Als ik jullie niet kan overtuigen, dan blijf ik het proberen (_maar ik geef wel toe op punten waar anderen gelijk in hebben_), en als je dan mijn topic op slot gooit kan ik het begrijpen, al ben ik het er niet echt mee eens. Alleen het is nog steeds geen reden om zo beledigend een topic af te sluiten. Ik beldedig niet, dus een ander beledigt ook niet. Zo geldt het overal, niet alleen op GoT.
Dat is ontzettend irritant discussiëren en zorgt er eerder voor dat mensen je advies op een gegeven moment negeren, zelfs al heb je ondertussen geleerd hoe je wel moet discussiëren. :)
$me begrijpt eerlijk gezegd niet wat er irri aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:37:
Als je niet te kennen geeft open te staan voor de meningen en opmerkingen of aanwijzingen van anderen dan ben je iemand waar lastig mee valt de discussiëren ;)

Je zult dan zien dat mensen je inderdaad minder serieus gaan nemen omdat je keer op keer op je eigen punten terugvalt zonder iets van anderen aan te nemen. Gevolg kan dus zijn dat mensen je gaan vertellen dat je een plaat voor je hoofd schijnt te hebben :)

Dat punt is dichterbij dan je denk momenteel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Prima. Als jullie er last van hebben dan zal ik gewoon wat minderen. Maar dat doe je _niet_ door de botte lul uithangen. Daarmee lok je alleen maar een reactie uit.
Lieve schat, zie je nou niet dat wanneer je topic wordt gesloten met een botte reactie, de crew al op alle andere manieren jou heeft proberen te overtuigen dat je er naast zit? Op het moment dat je topic bot wordt gesloten dien je eerst bij je zelf na te gaan waarom. Gezien het feit dat je dat niet doet zegt al genoeg. Je wilt niks aannemen, je blijft doordrammen en je voelt je snel op je pik getrapt.
Als ik jullie niet kan overtuigen, dan blijf ik het proberen
Pleassssse... niet doen :o
maar ik geef wel toe op punten waar anderen gelijk in hebben
Iets zegt mij dat dit niet zal gebeuren. Om anderen gelijk te geven dien je eerst te luisteren naar anderen.
Ik beldedig niet, dus een ander beledigt ook niet.
Anderen negeren door hun advies in de wind te slaan en je eigen mening proberen door te drukken is anders wel heel erg beledigend hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 17-04-2005 16:43 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Neem bijvoorbeeld je vorige topic, over die "lastige" PM in 5 tabs. Er is in dat topic meermaals gezegd dat die indringendheid van een PM by design is, en toch bleef je continu dezelfde argumenten aandragen, en zelf oplossingen noemen, om te zorgen dat die PM niet zo indringend zou zijn. Die oplossing is het probleem niet: als dat nodig zou zijn, dan is het simpelweg een flagje zetten in de database op het moment dat je één keer die PM voorgeschoteld hebt gekregen. Maar dat is dus ongewenst, omdat een PM indringend moet zijn, zodat je hem meteen leest. Het wordt je meermaals uitgelegd, en toch blijf je erop doorgaan dat je dit niet fijn vindt, en je blijft dezelfde argumenten aandragen, omdat je er één keertje last van had. Steeds dezelfde zwakke argumenten aanhoren is behoorlijk irritant. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Wat inmiddels meermaals geroepen is: dat is al geprobeerd :) , zelfs ik heb dat meegekregen. Alleen kwam die boodschap kennenlijk niet over.
Je begrijpt niet wat er irritant is aan een zeurende, herhalende, minder constructieve manier van discussieren? (Dit was wat pasta zei, niet per sé wat ik zeg, alhoewel er volgens mij wel een kern van waarheid in zit)

Maar eerlijkgezegd vind ik dit iets wat eigenlijk beter via de mail afgehandeld kan worden, aangezien het kennenlijk over jouw gedrag gaat, en de reactie van de moderators daarover. Door dit publiek te bespreken roep je alleen maar vervelende reacties over je af :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 21:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

[message=23205762,noline]De Zeurkous schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:37
Je lijkt niet te luisteren als we normaal met je proberen te discussieren
Je lijkt ook niet te luisteren als er wat botter tegen je gedaan wordt.
Je bent erg ongeduldig als je geen snelle reply op mails krijgt en je gaat daarover topics openen.
Je blijft maar doorgaan en doorgaan over punten waar de meeste anderen allang over uitgepraat dachten te zijn

En vervolgens vraag je je af waarom dat irri kan zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 17-04-2005 16:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Superdeboer schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:32:
Beste De Zeurkous, vertel eens concreet: wat wil je met dit topic precies bereiken? Ik begrijp uit je startpost dat je in de eerste plaats je klacht wilt uiten over de *wijze* waarop jouw topics gesloten worden. Dat is een stelling waarvan die moderators hier kennis kunnen nemen... maar dan? Wil je dat ze 'sorry' tegen je zeggen?]
``Sorry'' zou inderdaad het goede woord zijn.
Wil je bediscussiëren dat bepaalde slotjes an sich onterecht waren? Dat de wijze waarop de slotjes zijn gezet niet correct is? Om kort te gaan: jij hebt nu binnen een week meer slotjes te pakken dan het merendeel van de users op GoT ooit binnen diezelfde periode heeft gehad.
Eerlijk gezegd vindt de slotjes idd een beetje onterecht. Als jullie zeggen: ``er viel toch niets zinnigs meer te zeggen'', dan ben ik het er volledig mee eens. Maar als jullie dat negatief bedoelen (``je bent een zeikerd''), of in mijn notes zetten dat ik geen goede user ben ofzow, dan wil ik daar wel over kunnen praten, juist om de situatie voor ons allen te verbeteren (en ik zeg expres niet: ``discussieren'').
Is dat onterecht? Of zou je niet de hand in eigen boezem moeten steken? Als het terecht is... is het dan misschien ook niet een beetje begrijpelijk dat bepaalde moderators wat kortaf worden en zoiets krijgen van: "daar heb je hém weer"? :)
$me steekt zijn hand wel in eigen boezem. Daarom zeg ik ook niet: het ligt allemaal aan jullie. Ik zeg: ik vindt dat jullie mij niet respectvol genoeg behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Blader je posthistory eens door, je bent er al ontzettend vaak op gewezen, waarvan de meeste reacties nog vriendelijk waren. Toch blijf je er op door gaan, en wie niet goedschiks wil luisteren, moet maar kwaadschiks luisteren. En vandaar dat we nu over gaan op bottere sluitmessages. Subtiele boodschappen hebben bij jou geen effect gehad, valt zo te blijken.
Dat heeft SmartDoDo net al aan je uitgelegd. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:24:
[...]

Ik heb net naar wat slotjes van je gekeken, maar op de subtiele manier wil het ook niet. Op de harde manier wil je het niet leren, wat stel je zelf voor? ;)
De harde manier, dat past het best bij mij, maar niet met een belediging, maar een neutraal, of zelfs vriendelijk slotje.
[...]

Dit filosofische stukje tekst doet niet echt ter zake denk ik hier :P
Nee, maar ik wil dat jullie begrijpen waardoor ik die mening heb, en daarom zet ik er ook het concrete bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:46:
dan wil ik daar wel over kunnen praten, juist om de situatie voor ons allen te verbeteren (en ik zeg expres niet: ``discussieren'').
Maar dat hoort níét in een topic over een ander onderwerp. Dat is een probleem tussen jou en de crew. Niet iets wat heel LA aangaat, of iets wat in een topic over een ander probleem thuishoort. Dus waarom je snel een topic opent, in plaats van op een mailtje wacht. En aangezien het alleen de moderatoren aangaat, zou ik het dan alsnog in SeM geopend hebben ;) .

edit:
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:47:
De harde manier, dat past het best bij mij, maar niet met een belediging, maar een neutraal, of zelfs vriendelijk slotje.
Hard <> vriendelijk ?

[ Voor 19% gewijzigd door JHS op 17-04-2005 16:49 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:24:
[...]

Dude, check je topichistory van de afgelopen week eens. Je bent aardig onderweg hoor...
Ik heb voor mijzelf wel een limiet. Bovendien ben ik niet zomaar in alles geinteresseerd. Dat helpt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar jouw manier van discussieren en een anders lens te praten door het herhalen van dezelfde argumenten. De sterkte van je argumentatie hangt niet af van de frequentie van het herhalen ervan :)

Op een gegeven moment wordt er een beslissing genomen op basis van zeer redelijke overwegingen. Hier kan je het dan niet mee eens zijn, toch moet je ermee leren leven. Als je constructief wil zijn moet je een discussie volledig open in gaan, en open staan voor anderen. Hiermee bereik je meer dan het zovaak herhalen van dingen totdat mensen je een zeurpiet vinden. Op een gegeven moment heb je je zegje gedaan, en zie je vanzelf wat ermee gebeurt.

Als je deze instelling op je werk gaat tonen, dan zul je op den duur merken dat mensen om je heen gaan lopen júist omdat je lastig bent om mee om te gaan, vanwege je standvastigheid. Standvastigheid is niet noodzakelijk een slecht iets, maar alles waar té voor staat is niet goed. Ik denk persoonlijk dat je een beetje té standvastig bent nu :)
[...]

[...]

Nee, maar ik wil dat jullie begrijpen waardoor ik die mening heb, en daarom zet ik er ook het concrete bij.
Prima natuurlijk, maar op een gegeven moment is het duidelijk. En ja, dan kan er een meningsverschil resten. Een meningsverschil los je niet op door hetzelfde te blijven herhalen. Sommige dingen zijn nou eenmaal zo :) Een Christen en een Moslim zullen het ook lang niet altijd met elkaar eens zijn, en soms zelfs onverenigbaar zijn over een bepaald iets. Dat wil niet zeggen dat ze dan onvriendelijk zijn :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:43:
[...]
Als je niet te kennen geeft open te staan voor de meningen en opmerkingen of aanwijzingen van anderen dan ben je iemand waar lastig mee valt de discussiëren ;)
Daar sta ik wel voor open, ik denk net zo diep na over andermans argumenten als mijn argumenten. Maar voordat ik post heb ik over mijn (en andere mogelijke) argumenten al diep nagedacht, en dus kan ik er, om het grof te zeggen, ``een aantal in het topic weg mieteren'' ;)
Je zult dan zien dat mensen je inderdaad minder serieus gaan nemen omdat je keer op keer op je eigen punten terugvalt zonder iets van anderen aan te nemen. Gevolg kan dus zijn dat mensen je gaan vertellen dat je een plaat voor je hoofd schijnt te hebben :)
Het schijnt misschien, maar het is niet zo. Als je met een goed argument komt, dan geef ik (ten dele) gelijk. Zie bovenstaand :)
Dat punt is dichterbij dan je denk momenteel ;)
Daarom vraag ik ook: ``wat is er irri aan?'' Anders had ik dat niet gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

[...]

Bij deze dan.

Je bent heel veel mensen aan het irriteren op het moment. Het is perfect dat je een eigen mening hebt, dat maakt je tot een individu in deze maatschappij. Echter, functioneren in diezelfde maatschappij vereist ook dat je kennis neemt van en respect hebt voor de meningen van anderen, zeker als die anderen wel een verantwoordelijkheid hebben die jij op hun gebied niet hebt. Je hebt de afgelopen week een fiks aantal topics in BUG en LA geopend die an sich niet eens allemaal onterecht waren in onze ogen. We hebben je op bepaalde punten gelijk gegeven en op anderen niet.

Waar het fout gaat is dus dat jij onze mening niet respecteert, een grote discrepantie met jouw uitleg dat wij de jouwe niet respecteren. 'Wij' als zijnde de crew en andere users geven keer op keer aan waarom we het niet eens zijn met jouw standpunten, en jij blijft enkel terug komen hameren op dezelfde punten alsof we tegen een muur staan te praten. En ik weet niet of je het wel eens hebt geprobeerd, maar praten tegen een muur wordt heel snel frustrerend, en dan wordt je kortaf. Ook dat heb je in de praktijk mogen waarnemen.

De volgende stap in het verhaal na kortaf zijn wordt bot/onbeschoft zijn, waar men hier en daar al naar neigt, en laten we dat maar even voorkomen in de hoop dat je deze laatste hint snapt. Ik wil je dringend afraden op korte termijn nieuwe topics te openen in BUG of LA die verder doorzagen over deze discussies, als je zelf ook jouw deel wil doen om die volgende fase te voorkomen.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.