Minimale verbinding moderate webserver

Pagina: 1
Acties:

• Mijne
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ben al een tijdje aan het uitvogelen wat de minimale verbinding zou moeten zijn om een webserver aan het internet te hangen, maar kom er niet zo echt uit..
De webserver an sich zal naar vermoeden niet al te veel bandbreedte per maand verbuiken, maximaal 2gb zal het wel zijn. Ook het aantal user tegelijk online, ziet er niet naar uit dat dat hoog zal oplopen. Maar dit is natuurlijk wel variabel, kan altijd nog oplopen :)
Server in een datacenter, ok, maar aangezien ik niet echt in de buurt van datacenters woon ligt dat nogal lastig mocht er iets aan de hand zijn dat ik niet online kan oplossen.
Ik heb een mogelijkheid om een dsl verbinding 8/1 met 1:1 overboeking te nemen voor niet al te veel geld maar twijfel een beetje of dit wel voldoende zal zijn of dat ik voor een sdsl moet gaan zoeken.

misschien nog vermeldenswaardig, op de server zullen ook enige kleine videoclips komen

Verwijderd

1 Mbit kun je prima gebruiken voor een gemiddelde website, houdt rekening met een gemiddelde upload van 75-80 Kb/sec, zat voor een normale websiite, voor streaming video misschien wat minder geschikt

• Mijne
Afgezien van de streaming media, wat moet ik zien als de bovengrens aan gebruikers per minuut?
Ik heb op het moment 3 sites lopen via een reseller account, maar daar kleven nogal wat nadelen aan, daar wil ik dus eigenlijk van af en alles onder eigen beheer houden.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik draai site op een 8/1 consumenten lijntje (1:25 overboeking) en dat valt goed te doen als Demon (ISP) geen ping problemen heeft. Waar je wel gauw mee zit is dat als je plaatjes groter dan je max upload/ps hebt, en je bent bijv aan het gamen, dat je eenprobleem hebt ;) maar dat zou je kunnen cappen op maxupload-10kb/sec ofzo.

Om mee te beginnen kan het best, daarna kun je altijd kijken naar 2 mbit sdsl maar dat is al weer een stukje duurder, en als dat te weinig wordt, dan heb jeo ok wel de centen om een rackmount servertje in elkaar te flansen en die te colocaten :) Als dat eenmaal draait hoef je er toch niet vaak heen als het goed is.

• Mijne
m33p schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:55:
Ik draai site op een 8/1 consumenten lijntje (1:25 overboeking) en dat valt goed te doen als Demon (ISP) geen ping problemen heeft. Waar je wel gauw mee zit is dat als je plaatjes groter dan je max upload/ps hebt, en je bent bijv aan het gamen, dat je eenprobleem hebt ;) maar dat zou je kunnen cappen op maxupload-10kb/sec ofzo.
Ik wil de dsl aansluitng puur gebruiken voor de webserver, voor eigen gebruik zit ik bij @home met een breedband pakket. Dus daar hoef ik me eigenlijk niet druk over te maken of speciale voorzorgen voor te nemen :)
Om mee te beginnen kan het best, daarna kun je altijd kijken naar 2 mbit sdsl maar dat is al weer een stukje duurder, en als dat te weinig wordt, dan heb jeo ok wel de centen om een rackmount servertje in elkaar te flansen en die te colocaten :) Als dat eenmaal draait hoef je er toch niet vaak heen als het goed is.
Ik heb een en ander even nagekeken en dubbel gecheckt, blijkt dat ik voor hetzelfde bedrag eventueel ook een 2,3Mbit sdsl aansluiting kan nemen, en zeg nu zelf, waar vind je de mogelijkheid om het hoogste pakket adsl/sdsl, met de beste overboeking (1:1) te nemen voor maar 37,50 p/m 8)7 , ok er zit een datalimiet aan van 7gb, but who cares, het is een webserver, geen huisbak ;)

Verwijderd

2 Mbit sdsl met 1:1 overboeking voor 37,50?

• Mijne
Voor zover ik weet alleen mogelijk in Venlo via plex

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

voor 37,50 kun je ook wel een servert colocaten...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:07
frankgpeters schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:51:
waar vind je de mogelijkheid om het hoogste pakket adsl/sdsl, met de beste overboeking (1:1) te nemen voor maar 37,50 p/m 8)7 , ok er zit een datalimiet aan van 7gb, but who cares, het is een webserver, geen huisbak ;)
:? What the *piep* is het nut van een 1 op 1 overboeking SDSL-lijn van 2mbit als je daar maar 4 uur per maand gebruik van mag maken 8)7 Dan kun je dus net zo goed een lijn met een overboeking van 1:180 nemen :P

Let wel dat je met het hosten van 1 plaatje/filmpje dat een beetje populair is (lees: inde HK geplaatst wordt) je zo over die 7gb heen zit

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mijne
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 18 april 2005 @ 23:42:
[...]

:? What the *piep* is het nut van een 1 op 1 overboeking SDSL-lijn van 2mbit als je daar maar 4 uur per maand gebruik van mag maken 8)7 Dan kun je dus net zo goed een lijn met een overboeking van 1:180 nemen :P
Beetje kort door de bocht niet? Welke moderate webserver verbruikt 7.5Gb in zulk korte tijd?
Dit pakket is voor die lui geschikt die gegarandeerde bandbreedte willen hebben maar ook weten dat die bandbreedte niet zal worden misbruikt, overigens, plex levert geen andere overboeking..
Let wel dat je met het hosten van 1 plaatje/filmpje dat een beetje populair is (lees: inde HK geplaatst wordt) je zo over die 7gb heen zit
Als je weet dat je een limiet hebt en je ziet ook maar een beetje vooruit dat een bepaalde content binnen korte tijd populair wordt, ga je toch voorzorgen nemen, er zijn genoeg aanbieders van space waar je heen kunt linken.

Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een webserver die vooruitzichtelijk geen 7.5gb per maand zal verstoken, mocht het zo zijn koop ik extra bandbreedte in.
Ook aan een goedkope colocatie zitten haken en ogen, voor service betaal je, simpel zat.
Ik heb hier in de buurt geen datacenter zitten (voor zover ik weet) dus dat weegt ook op in deze beslissing.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een sdsl-lijn zo goedkoop en ook nog 1:1 overboekt klinkt te mooi.
(Modem kosten zijn bij sdsl vaak appart trouwens, en die modems zijn best prijzig)

Verder is 7GB voor een beetje webserver helemaal niet zoveel. Op een site met 200 á 300 bezoekers per dag zit je al zo aan de 1,5GB per maand.

Als ik jou was zou ik gaan voor een lijn met wat minder bandbreedte garantie en wat meer traffic. 1:4 of 1:10 zou geen enkel probleem moeten zijn. Consumenten adsl lijnen met 1:25 hebben al zelden last van de overboeking.
Pagina: 1