Ik heb laatst een PC gekregen van mijn pa omdat ie het niet meer deed. Dus ik dacht die krijg ik nog wel aan de praat
. Maar nu ben ik ook ten einde raad.
Voordat het grote probleem kwam
Mijn pa kwam nar mij toe en zij: "Mijn computer doet loopt gewoon vast en boot soms gewoon niet, wat kan dat zijn?". Toen zei ik dat je de computer maar eens uit moet spuiten, omdat de computer in een stoffig kantoor staan, en dat werkte de computer deed het weer.
Probleem
3 weken laten zei, mijn vader: "Nu doet ie helemaal niets meer, boot niet, er gaat iets draaien (ventialors, hardeschijf) en ik heb hem weer uitgespoten en hij doet het nog steeds niet."
Dus de computer doet gewoon niets.
Thuis verder getest en de voeding deed niets nu heb ik een andere eraan hangen. Maar de processorventilator gaat niet draaien, die zat zo vast als iets, druppel olie erop en die draait weer. Alles gaat weer draaien en gelijk bij het opstarten geeft hij eindeloos piepen. Er zit een Award bios in en op deze site heb ik gevonden wat ze betekenen. Maar het geheugen heb ik al vervagen dus dat snap ik niet helemaal. Ik denk dat het de processor is die getoast is doordat de ventilator voor hoe weet niet lang niet gedraait heeft.
Wat heb ik gedaan
Op volgorde:
-Geheugen er uitgahaalt, gebeurt niets.
-Ander geheugen, ook niets
-Andere voeding, computer gaat eindeloos piepen en de ventilator gaat draaien en hardeschijf ook.
-Weer geheugen er uitgehaalt , gebeurt niets.
-Weer ander geheugen, ook niets.
-De Hangen en opstartproblemen troubleshooter doorgelezen.
-Batterei eruit gehaalt voor 5 min, geen resultaat.
-Processor koeler erafgehaalt en naar de processor gekeken: die ziet vreemd uit en zit lang de core een druppel (of zo iets) hard grijs spul. Hoort dat?
-Alle kaarten eruit gehaalt, ook videokaart, niets blijft gewoon piepen.
Specs
-Intel Celeron 700
-Moederbord staat geen merk op allen Rev5.0 en wat ander nummers maar daar kon ik niet op vinden. Ik zal er nog een foto van maken.
-128MB ram Kingstan Value 133
-Maxtor D540-4K, 40gig, 5400RPM
-SiS 6326 AGP 2.0 8MB
-52X cd-rom speler.
-3COM netwerkkaart
-ISDN modem
-Creative CT4810 geluidskaart
Voordat het grote probleem kwam
Mijn pa kwam nar mij toe en zij: "Mijn computer doet loopt gewoon vast en boot soms gewoon niet, wat kan dat zijn?". Toen zei ik dat je de computer maar eens uit moet spuiten, omdat de computer in een stoffig kantoor staan, en dat werkte de computer deed het weer.
Probleem
3 weken laten zei, mijn vader: "Nu doet ie helemaal niets meer, boot niet, er gaat iets draaien (ventialors, hardeschijf) en ik heb hem weer uitgespoten en hij doet het nog steeds niet."
Dus de computer doet gewoon niets.
Thuis verder getest en de voeding deed niets nu heb ik een andere eraan hangen. Maar de processorventilator gaat niet draaien, die zat zo vast als iets, druppel olie erop en die draait weer. Alles gaat weer draaien en gelijk bij het opstarten geeft hij eindeloos piepen. Er zit een Award bios in en op deze site heb ik gevonden wat ze betekenen. Maar het geheugen heb ik al vervagen dus dat snap ik niet helemaal. Ik denk dat het de processor is die getoast is doordat de ventilator voor hoe weet niet lang niet gedraait heeft.
Wat heb ik gedaan
Op volgorde:
-Geheugen er uitgahaalt, gebeurt niets.
-Ander geheugen, ook niets
-Andere voeding, computer gaat eindeloos piepen en de ventilator gaat draaien en hardeschijf ook.
-Weer geheugen er uitgehaalt , gebeurt niets.
-Weer ander geheugen, ook niets.
-De Hangen en opstartproblemen troubleshooter doorgelezen.
-Batterei eruit gehaalt voor 5 min, geen resultaat.
-Processor koeler erafgehaalt en naar de processor gekeken: die ziet vreemd uit en zit lang de core een druppel (of zo iets) hard grijs spul. Hoort dat?
-Alle kaarten eruit gehaalt, ook videokaart, niets blijft gewoon piepen.
Specs
-Intel Celeron 700
-Moederbord staat geen merk op allen Rev5.0 en wat ander nummers maar daar kon ik niet op vinden. Ik zal er nog een foto van maken.
-128MB ram Kingstan Value 133
-Maxtor D540-4K, 40gig, 5400RPM
-SiS 6326 AGP 2.0 8MB
-52X cd-rom speler.
-3COM netwerkkaart
-ISDN modem
-Creative CT4810 geluidskaart
...