Toon posts:

vraag over kabel tussen ADSL modem en computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Tot mijn grote schrik vroeg mijn bovenbuurvrouw haar te helpen met het aan de praat krijgen van haar ADSL. Het lukte haar namelijk niet, enfin - mij ook niet. Ik vermoed dat het wat te maken heeft met haar oude laptop. De meegeleverde kabel voor tussen de modem en de computer, die past niet op haar laptop. Daarom heeft ze een gewone telefoonkabel er tussen in gelegd. Kan dat de reden zijn dat er een foutmelding komt bij het inloggen mbt TCP etc?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 17:14

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Moet toch echt een netwerkkabel tussen modem en PC/Laptop. Dus dan een PCMCIA netwerk-kaart in de Laptop.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Zit er uberhaubt wel een netwerkkaart in de laptop?
Deze zijn in usb en pcmcia versie te koop

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 13:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als de meegeleverde kabel niet past, zit er dus duidelijk geen netwerkkaart in de laptop (zoals al eerder geconstateerd). Dat zal als eerste aangepakt moeten worden (voldoende mogelijkheden).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Ze moet een pcmcia-netwerkkaartje voor in d'r laptop kopen dan :o Tenzij ze geen pcmcia-aansluiting heeft natuurlijk (da's een opening, standaard opgevuld met een min of meer langwerpig laatje dat je uit je laptop kan halen door op een knopje te duwen, meestal aan de zijkant) :X

Kost je een paar tientjes, en zonder kan niet...

[ Voor 112% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-04-2005 15:39 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de snelle hulp!

Verwijderd

zit er in de laptop niet alleen een telefoon aansluiting ?
zo ja dan moet je inderdaad
usb to netwerk
of
pcmci to netwerk
kaartje nemen

sjips :P
te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 15:51 ]

Pagina: 1