Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[bug] Wegklikken van pushmessage geeft error

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist kreeg ik een pushmessage - bovendien in 5 tabs tegelijk :( - die ik wegklikte. Toen kreeg ik de melding:
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

Dit bericht is niet je eigen bericht. Je hebt geen rechten om de berichten van andere gebruikers te bekijken.
(interne identificatie: user::mark_pushmessage::not_allowed)
En ik kon mooi zelf de url van waar ik was weer opzoeken...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Maar het is vervolgens wel gelukt om hem weg te klikken? Je hebt het niet in meerdere vensters achter elkaar gedaan?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen met CTRL-F4 en CTRL-T...

En natuurlijk heb ik het in meerdere tabs na elkaar gedaan! Als dat ding uberhaupt in meerdere tabs aandacht eist en bovendien dan ook nog niet weg te klikken is, klopt er toch iets niet? Ik zie die dingen ook wel als het in 1 tab geplaatst wordt...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Elke keer als je een pagina op GoT opvraagt en je hebt die pusmessage nog niet bevestigd, krijg je 'm te zien. Daarna hoef je 'm maar een keer in een van die vensters als gelezen te bevestigen om er in je andere tabs na een F5 van af te zijn.

Als ik het goed begrijp heb jij die pushmessage vijf keer bevestigd, en vier keer bovenstaande foutmelding gekregen, aangezien je vier keer een al bevestigde psuhmessage probeerde te bevestigen :P.

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:30:
Elke keer als je een pagina op GoT opvraagt en je hebt die pusmessage nog niet bevestigd, krijg je 'm te zien. Daarna hoef je 'm maar een keer in een van die vensters als gelezen te bevestigen om er in je andere tabs na een F5 van af te zijn.
Dat kan ik toch ook niet ruiken? En waarom moet dat ding in 5 tabs?
Als ik het goed begrijp heb jij die pushmessage vijf keer bevestigd, en vier keer bovenstaande foutmelding gekregen, aangezien je vier keer een al bevestigde psuhmessage probeerde te bevestigen :P.
Ik weet het heel zeker dat hij in alle 5 tabs hetzelfde weergaf,

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:32:
Omdat pushmessages bevestigd moeten worden voor je verder mag gaan op GoT. Over het algemeen staan er in pushmessages dermate belangrijke dingen dat je ze gewoon moet lezen. :P
Ik weet het heel zeker dat hij in alle 5 tabs hetzelfde weergaf,
Dat kan best kloppen, maar je hoeft één en hetzelfde bericht niet in elke tab te bevestigen. Trouwens, werkt de back-knop van je browser soms niet? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:34:
[...]

Omdat pushmessages bevestigd moeten worden voor je verder mag gaan op GoT. Over het algemeen staan er in pushmessages dermate belangrijke dingen dat je ze gewoon moet lezen. :P
Dus het is belangrijker dat ik ongewenst een topicreport met een smilie verstuurd heb dan dat ik 5 tabs moet sluiten? Bovendien, nogmaals: in 1 tab zie ik het ook wel.
[...]

Dat kan best kloppen, maar je hoeft één en hetzelfde bericht niet in elke tab te bevestigen. Trouwens, werkt de back-knop van je browser soms niet? :?
Blijkbaar niet, want hoevaak ik ook back of reload deed, hij bleef hierop haken. En ja, in de andere tabs (andere sites) ging het prima.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:32:
[...]

(...)
Les nog eens goed zijn tekst:
Anders uitgelegd:
Jij hebt een 5 pagina's opgevraagd vanuit een overzicht toen je de pushemessage nog niet had, maar in die tussentijd heb je een pushmessage gekregen. Zolang je de pushmessage niet hebt bevestigd blijf je hem krijgen. Aangezien je het dus op eht moment van eht openen van 5 tabs hebt gekregen wordt die pusmessage in die 5 tabs geladen: stom toeval cq. pech.
Als je een pusmessage in 1 tab bevestigd zal de pushmessage in de andere tabs niet weg gaan(technisch onmogelijk, de tweakers server weet niet dat jij 5 tabs open hebt en kan niet die andere tabs refreshen om de juiste pagina weer te geven).
Dus gewoon zelf even in 1 tab de pushmessage bevestigen en in de andere even refreshen. B)

Edit:.
* Joen mompelt iets met mug, olifant.....

Wat heeft het btw voor nut om tig topicreports met smileys te versturen? :?
Volgens mij solliciteer je met een dergelijke actie naar een ban. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 17-04-2005 15:42 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:38:
Dus het is belangrijker dat ik ongewenst een topicreport met een smilie verstuurd heb dan dat ik 5 tabs moet sluiten? Bovendien, nogmaals: in 1 tab zie ik het ook wel.
Blijkbaar niet, want hoevaak ik ook back of reload deed, hij bleef hierop haken. En ja, in de andere tabs (andere sites) ging het prima.
Dude lees nou gewoon even: een pushmessage moet geakkordeerd worden voordat je verder kunt GoTten. Dat betekent dat jij dat ding elke keer voor je neus krijgt wanneer je een GoT-pagina oproept. Normaal gesproken roep jij een pagina op, krijg je de pushmessage, bevestig je die en kun je verder surfen op GoT.

Als jij echter in vijf verschillende tabs (of vensters) pagina's oproept van GoT, vóórdat je die éne pushmessage een keer geakkordeerd hebt, krijg je dús in alle vensters die pushmessage voor je neus. Echter, nadat je dat ding één keer bevestigd hebt, krijgt-ie in de database de tag 'bevestigd' mee en dan kun je dat dus niet nog vier keer doen, ondanks dat je 'm daar nog wel toevallig geopend hebt staan.

Het is geen bug. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:38:
De PM zien is niet hetzelfde als lezen. Dus is er tussenkomst van jou vereist. En dus krijg je, totdat je op het knopje drukt, steeds die PM te zien. Dit is gewoon de indringende manier waarop een PM bedoeld is te werken.

Er zou allicht wat gedaan kunnen worden aan die foutmelding, maar ik vind dit eerder iets dat by design "fout" gaat, dan een bug.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Stom toeval? Pech? Dus als ik vanuit een list_topcs bijv. 10 topics tegelijk open in tabs (wat ik meestal doe) kan ik zomaar de kans krijgen dat ze _allemaal_ onbruikbaar worden?

En et is technisch heel goed mogelijk: gebuik gewoon een javascript die een cookie plaatst waarin aangegeven wordt dat je een pushmessage hebt. Die cookie wordt dan periodiek uitgelezen door de andere tabs/vensters en als het blijkt dat je 'm weggeklikt hebt de andere pagina's automatisch naar de juiste pagina gaan.

Dat ik zelfs (niet zo heel ervaren webdesigner) in een paar minuutjes maken.

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:40:
Wat heeft het btw voor nut om tig topicreports met smileys te versturen? :?
Volgens mij solliciteer je met een dergelijke actie naar een ban. :/
Tig? 1 maar! Niet meer. En na die message doe ik dat niet meer. Simpel zat, geen solliciteren aan!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Jah doei... doe maar ff rustig.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.