Toon posts:

ide cd/dvd tower in LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag m'n spelers in een extern kastje in het netwerk hangen... Liefst via UTP zodat elke pc in huis gebruik kan maken van mijn spelers... Ik heb hier in huis 4 pc's en 2 laptop's, het zou dus best makkelijk zijn als elke pc dan gebruik kan maken van bijv de dvd-brander die nu alleen via mijn pc te besturen is. Is het mogelijk om (liefst zo compact en net mogelijk) 2 dvd-branders en 2 dvd-rom spelers in een extern kastje te stoppen en ze via de andere pc's in te stellen als netwerkdrives ofzo?

Het liefst heb ik een kant en klaar kastje. Waarom?
-ziet er lijkt me netter uit
-is compact (hoeft geen mobo/hd ofzo bij)

Een extra pc als dvd-tower lijkt me dus niets, dat kost teveel stroom, ruimte etc.

Wie weet of, en zo ja waar, ze verkocht worden? Of is iets dergelijks zelf te maken misschien met een beetje inzicht?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 11:33
Ik denk niet dat zoiets bestaat.

Waarom tover je niet gewoon een ouwe bak om tot *nix servertje met samba. Mount de drives en maak wat shares aan en klaar is kees :Y)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek es op Axis Cd rom towers :)
http://www.axis.com/products/cd_dvd/index.htm :Y)

[ Voor 45% gewijzigd door Atlas op 18-04-2005 14:18 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

GrooV schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:16:
Ik denk niet dat zoiets bestaat.

Waarom tover je niet gewoon een ouwe bak om tot *nix servertje met samba. Mount de drives en maak wat shares aan en klaar is kees :Y)
als je geen linux en samba kennis hebt dan wip je zeker niet ff een bakje in mekaar, maar ik heb geen idee waar je die kastjes kan kopen, het lijkt me toch wel dat er op google wel wat types of producenten te vinden zijn.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Discontinued product range .......... >:)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

wizzzzzz schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:24:
[...]

Discontinued product range .......... >:)
2e hands enzo ;)
Heeft de TS iig wat hints en woorden om op te zoeken :)

Axis towers kom je 2e hands nog best veel tegen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
2e hands misschien.

Heb zelf geen al te goede ervaring met AXIS. regelmatig firmware nodig gehad, zomaar ineens.
Na 2 a 3 jaar uitval van componenten.
Pagina: 1