[Canon Pixma IP4000] Maand oud, nu al strepen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik heb ongeveer een maand geleden de overal aangeprijsde Canon Pixma IP4000 printer besteld en binnengekregen. Alles geinstalleerd, etc. en geprobeerd natuurlijk en ik was zeer tevreden over de afdrukken.

Alleen sinds een paar weken zitten er strepen op de zwarte gedeeltes van de afdrukken. D.w.z. dat als ik iets afdruk met een zwarte achtergrond, dat die achtergrond niet egaal is, maar met lichte witte lijnen er doorheen. Niet mooi natuurlijk en daar ben ik niet zo blij mee :(

Omdat ik nog in de garantie periode zit kan ik 'm natuurlijk terugsturen, maar omdat dat ook geld en moeite kost wil ik eerst even zeker weten dat er iets defect is. Ik heb de printercardridges al laten cleanen, deepcleanen, de printerkop al uitgelijnd en "nozzle check" gedaan, maar niks helpt. Ik heb de cartridges bekeken en BK6 Black zit nog helemaal vol, terwijl de anderen half leeg zijn, klopt dat of is er iets daar mis?

Volgens diverse topic hier op GoT moet je dan de printerkop helemaal schoonmaken, etc. Maar na een maand mag die toch nog niet vies/verstopt zijn? :/

Dus zal ik de printer RMA'en of is er nog iets wat ik vergeten ben?

[This is what you get when you mess with us]

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

* Gebruik je niet te dik papier en zit je de handel op de printerkop dan in de goede stand.
Het kan zijn dat de kop net iets het papier raakt?

Want het lijkt met sterk dat de kop defect is

[ Voor 43% gewijzigd door Montana op 17-04-2005 15:14 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Montana schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:13:
* Gebruik je niet te dik papier en zit je de handel op de printerkop dan in de goede stand.
Het kan zijn dat de kop net iets het papier raakt?

Want het lijkt met sterk dat de kop defect is
Papier is normaal printerpapier, dus niks speciaals aan. De kop zit zoals ik de printer binnenkreeg, heb er niks aan veranderd (behalve de cardridges dus erin zetten). Heb net de kop eruit gehaald, bekeken en niks vreemds kunnen vinden (of iets wat ik nog eraf moest halen ofzo), goed teruggezet (handel naar beneden) en de cardridges weer erin. Nog een afbeelding met zwart geprint, nog steeds hetzelfde probleem ;(

Het lijkt mij idd ook sterk dat de kop defect is, ik bedoel hij is gloednieuw. Kan altijd natuurlijk, maar ik wil het eerst nog even proberen of het toch niet ergens anders aanligt.

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Print je op gewoon of op foto papier?
Ik heb zelf een Pixma iP5000 en als ik op fotopapier print en stel dat niet in de printer driver in (dus daar staat dan nog gewoon "Normaal papier") dan krijg ik ook strepen er op. Stel ik hem in op fotopapier dan zijn de afdrukken perfect.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Baumans schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:34:
Print je op gewoon of op foto papier?
Ik heb zelf een Pixma iP5000 en als ik op fotopapier print en stel dat niet in de printer driver in (dus daar staat dan nog gewoon "Normaal papier") dan krijg ik ook strepen er op. Stel ik hem in op fotopapier dan zijn de afdrukken perfect.
Ik print op gewoon papier, de standaard instelling, de printer staat dan ook ingesteld op "plain paper". Dus daar lijkt me het niet aan te liggen.

Mooi balen eigenlijk, dit had ik bij m'n oude canon s400 ook. Daarvan had ik de (dure) printkop vervangen, maar dat hielp niks. Deze printer is toch een stuk nieuwer en wordt overal aangeprijst als een goede koop, ik snap niet waarom 'ie problemen geeft bij mij.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Niemand nog een suggestie voordat ik 'm RMA stuur?

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
:?

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik heb het probleem aangekaart bij Canon en ze adviseren me om de printkop op te sturen en dan zal ik een nieuwe krijgen. Dus dat zal ik maar doen :) Case closed.

Pagina: 1