Heb Pinnacle studio plus 9.3. Als ik de standaard mpg video's open die erbij zitten werkt het helemaal goed. Maar zodra ik mijn eigen dvd mpg file laat (home video dvd die ik heb omgzet naar mpeg2) dan kan ik wel bewerken enzo maar zodra ik beeld wil hebben dan laat hij gewoon niks zien maar sprint gelijk naar einde van de film. Wat kan dit zijn ? Had al even als test de 9.4. upgrade geinstalleerd en dan werkt het wel ! Maar het probleem is dat ik hiet uiteraard geen activatie code's voor heb dus kan hier niks mee. Kan iemand me hiermee mischien helpen ? Want ben er nu al 2 dagen mee bezig en het wil maar niet lukken !
Meest voor de hand liggende oplossing is de wel werkende versie te activeren; dat scheelt mogelijk een hoop uitzoek werk wat mogelijk zelfs onbegonnen wek is gegeven de behoorlijke complexiteit van programma code en mpeg opbouw.
Wil je het bovenstaande niet, dan kun je uitgaande van mijn veronderstelling dat de oorzaak ligt in het type mpeg bestand dat je gebruikt (zijn vele variatie op het mpeg thema mogelijk, met vele kansen op incompatibiliteit) misschien gaan werken met een .avi versie van je film (b.v. DV.avi is erg goed van kwaliteit en probleemloos te editen); mpeg is nu eenmaal lastiger te editen vanwege de complexere opbouw dan een I-frame only (zoals DV.avi) bestand, alhoewel I-frame only ook wel bij mpeg voorkomt, maar zeer waarscjinlijk niet in jouw geval.
Wil je het bovenstaande niet, dan kun je uitgaande van mijn veronderstelling dat de oorzaak ligt in het type mpeg bestand dat je gebruikt (zijn vele variatie op het mpeg thema mogelijk, met vele kansen op incompatibiliteit) misschien gaan werken met een .avi versie van je film (b.v. DV.avi is erg goed van kwaliteit en probleemloos te editen); mpeg is nu eenmaal lastiger te editen vanwege de complexere opbouw dan een I-frame only (zoals DV.avi) bestand, alhoewel I-frame only ook wel bij mpeg voorkomt, maar zeer waarscjinlijk niet in jouw geval.
Upgraden naar die versie is niet echt een optie omdat ik geen zien heb weer geld neer te tellen voor dat programma is me al duur genoeg. Maar dat het aan de mpeg lag leek mij ook al. Maar dat avi maken is de qualiteit dan niet veeeel slechter ? Want wil eigenlijk wel de qualiteit houden zoals hij nu is. (is een vhs band gekopieerd naar dvd d.m.v. een dvd/hdd recorder. En de qualiteit is nu uitstekend. En met welk programma maak ik van de dvd dan een goede avi ? Want wil het dan wel eens proberen.
Je hebt 9.3+ en je mag dan niet upgraden naar 9.4
...raar, dan wordt pinnacle wel erg duur voor alle gebruikers.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ja vind ik dus ook je moet percee weer een nieuwe upgrade kopen
Het heeft vanzelfsprekend de voorkeur de originele dvd te gebruiken als materiaal, maar aangezien het mpeg-2 betreft, is het misschien daarom een probleem om te gebruiken in Studio (zoals eerder door mij gesteld). Je kunt eenvoudig van het gewenste materiaal een DV.avi maken (kwaliteitsverlies minimaal tot niet zichtbaar, na conversie even beoordelen qua geschiktheid), door b.v. de gratis Panasonic DV codec te installeren in je systeem en dan m.b.v. een programma als: 'dvd2avi' een DV.avi te maken.clonedonkey schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:45:
Upgraden naar die versie is niet echt een optie omdat ik geen zien heb weer geld neer te tellen voor dat programma is me al duur genoeg. Maar dat het aan de mpeg lag leek mij ook al. Maar dat avi maken is de qualiteit dan niet veeeel slechter ? Want wil eigenlijk wel de qualiteit houden zoals hij nu is. (is een vhs band gekopieerd naar dvd d.m.v. een dvd/hdd recorder. En de qualiteit is nu uitstekend. En met welk programma maak ik van de dvd dan een goede avi ? Want wil het dan wel eens proberen.
Pagina: 1