Toon posts:

[Speakers] Speakers op andere versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een versterker staan met twee speakers, deze speakers zijn 6 Ohm per stuk (Aiwa twee weg speakers). Deze speakers zou ik graag op mijn Logitech Z2300 subwoofer zien. Deze heeft een uitgang van 8 Ohm. Kunnen de 6 Ohm speakers worden aangesloten op een 8 Ohm uitgang? Waar moet ik rekening mee houden?

Even ter verduidelijking:
- Twee speakers a 6 Ohm per stuk
- Twee subwoofer uitgangen a 8 Ohm per stuk

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Eigenlijk mag het niet, maar meestal wil het wel als je het niet meteen te hard probeert te zetten.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
m.m schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:41:
Eigenlijk mag het niet, maar meestal wil het wel als je het niet meteen te hard probeert te zetten.
Tja, er mag zoveel niet. Gewoon rustig het volume opbouwen? En als het stuk drijgt te gaan, gaat het dan kraken o.i.d. of gaat de versterker gelijk stuk? |:(

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Je kunt gewoon de speakers aansluiten op de Sub. Dit zorgt niet voor problemen. Je moet wel oppassen dat je het volume niet te hoog draait. Maar dat ligt meer aan dat de Sub veel meer vermogen door de speakers heef kan zetten dan ze aankunnen.

This message was deleted

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou zo zeggen zie de FAQ, daar staat dit in. In het kort: het kan, maar je kan het ook altijd stuk maken als je bijzonder hard speelt (ook als het allemaal 8ohm is).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.