Ok, sorry. Maar misschien kun je aangeven wát je precies niet kunt volgen. De begrippen die tot nu toe aan bod zijn gekomen, behoren nl. wel tot de basiskennis van de fotografie, dus het loont sowieso de moeite om je er een beetje in te verdiepen.
Daarom denk ik ook dat een DSLR niet voor mij weggelegd is. Het is als een supercomputer te kopen om enkel te surfen op het net.
Ik denk dat die vergelijking een beetje krom is. wat je gaat doen, is namelijk niet bepaald 'surfen op het net'. Vergelijk wat jij gaat doen met behoorlijk zwaar photoshoppen of realtime 3D renderen op een computer: je gaat hoge eisen stellen aan je apparatuur om een zeer specifiek doel te bereiken. Vandaar dat er door velen hier gesuggereerd wordt dat je met een (d)SLR wellicht beter uit bent, omdat zo'n apparaat specifiek geschikt is hiervoor.
Denk dat ik in het high end segment zoals Kodak DX7590, Canon S1, Fuji Finepix S5500 en Panasonic FZ5 mijn gading moet kunnen vinden. Dus graag beperken tot dit gamma als het kan. Wat is voor mij meest geschikt ?
Persoonlijk zit ik momenteel richting Panasonic FZ-5 te denken omdat in de reviews deze als zeer snel (zowel op shutterlag als op single point AF).
Ik denk dat je, als je een keuze wil maken in het door jou genoemde segment, gewoon eens een paar van die camera's moet gaan vasthouden en uitproberen (indien mogelijk), zodat je zelf kan inschatten hoe geschikt een bepaald toestel is voor jouw fotografie. Je kan je helemaal blind staren op specificaties en reviews, maar een shutterlag van 0,2s, wat houdt dat nou in praktijk in, hoe snel of juist traag reageert een camera dan? There's only one way to find out...