Toon posts:

Softwarematig aantal prints uit printer halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bestaat er een programma waarmee je het totaal aantal geprinte pagina's van een printer kunt uitlezen? En slaat de printer dat aantal eigenlijk wel op (want dat weet ik niet eens zeker)?

Met google had ik geen resultaat, mede omdat het lastig is een zoekterm te formuleren bij deze vraag. Ik heb ook de fabrikant van mijn printer gemaild (HP), maar ik heb nog geen reactie terug.

Ik heb een HP deskjet 930C.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Die reactie van HP kun je denk ik schudden... maar zover ik weet kan dat niet met die cheap ass printers. Alleen het echte speelgoed heeft hier functies voor (laserjets etc).

[edit]
Je zou wel een proggie kunnen maken die ze telt voor jou.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 13:34 ]

Verwijderd

Of gewoon het papier tellen

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

zoek eens op SNMP, daarmee hoor je dat te doen :)

En het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe duur je printer is of ie dat kan ;)

edit:
Dat zit dus volgens mij *niet* in een simpele deskjet :P

[ Voor 22% gewijzigd door SchizoDuckie op 17-04-2005 13:51 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Dat er progjes zijn die real-time de prints bijhouden dat weet ik. Maar ik wil het aantal prints dat mijn printer in zijn hele "loopbaan" heeft gedaan hebben. En intussen ben ik van pc gewisseld, diverse malen een nieuw OS erop, enz, enz. Dus dan heb je weinig aan een software progje dat het aantal printopdrachten telt. Zoiets is alleen handig als je er vanaf het begin mee begint.

Ik hoopte dus eigenlijk op een teller die in de printer zit, en die je dan zou kunnen benaderen via je pc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 15:23 ]

Pagina: 1