Toon posts:

ATI Radeo 9800XT Hangt in games...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Sapphire Radeo 9800XT In windows doet hij het perfect kan er alles mee fijn beeld etc.

Nu zit ik in games Zoals bijvoorbeeld Far Cry en Brothers in Arms en dan hangt dat ding, na een tijdje spelenis dat wel pas. Dan blijft beeld gewoon stilstaan & kan nix meer drukken van knoppen als de reset en de power button:S

Ik dacht zal wel komen omdat het zwaren spellen zijn dus ik heb UT geinstalleerd die perect draait op een TNT2, en met de Radeon heb ik hetzelfde probleem als de bovenstaande spellen.

Ik heb mijn bios al geupdate, verschillende drivers geprobeert. Nu is mijn vraag weet iemand hier meer vanaf of kan iemand me zeggen waar het aan ligt. Ik heb het volgende in mijn systeem :
AMD Athlon XP 2000+
768 MB Ram
Sapphire Radeon 9800XT
2 HD's (Maxtor 120 & 80GB)
DVD speler & CD-Writer

Zou het misschien voeding kunnen zijn of is het een bekend probleem van die kaarten en wat zou ik eraan kunnen doen ???

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
Misschien wordt je kaart wel te warm?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Da's inderdaad goed mogelijk aangezien sapphire niet de beste koelers op zijn kaarten heeft gemonteerd.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Wat voor voeding heb je? Toen ik van een Radeon 8500 naar een 9600 Pro ging, kwam ik erachter dat mijn voeding te zwak was voor het systeem.

Voor jouw systeem heb je een goede voeding met een stabiele 12v lijn nodig.

Ga weer eens een spel spelen, maar als je systeem nu hangt, schroef de kast open en voel aan de achterkant van de kaart.

[ Voor 23% gewijzigd door Nitroglycerine op 17-04-2005 13:34 ]

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Ik herken het probleem, ik had dit ook met mijn 9800XT (in combinatie met een niet Intel moederbord). Als je AGP van 8x naar 4x zet, verwacht ik dat je probleem is opgelost (bij mij werkte het daarna perfect, probleem nooit meer teruggekeerd). AGP4x is veel stabieler en even snel (in de praktijk) als 8x.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 13:38 . Reden: nog wat toevoegen ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff proberen om op 4x AGP te zetten.

Voor de rest heb ik een 350Watt voeding, en videokaart zit rond 50Graden constant...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:22:
Ik heb momenteel een Sapphire Radeo 9800XT In windows doet hij het perfect kan er alles mee fijn beeld etc.

Nu zit ik in games Zoals bijvoorbeeld Far Cry en Brothers in Arms en dan hangt dat ding, na een tijdje spelenis dat wel pas. Dan blijft beeld gewoon stilstaan & kan nix meer drukken van knoppen als de reset en de power button:S

... en met de Radeon heb ik hetzelfde probleem als de bovenstaande spellen.

... Nu is mijn vraag weet iemand hier meer vanaf of kan iemand me zeggen waar het aan ligt. Ik heb het volgende in mijn systeem :
Radeon 9800XT

... is het een bekend probleem van die kaarten en wat zou ik eraan kunnen doen ???
"Fast writing" uitzetten bij de instellingen van de catalyst drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net in ieder geval even agp op 4speed gezet en hij is idd een stuk stabieler ik heb net far cry gespeeld en leip perfect, alleen hij bleef begeven moment wel nog hangen :S

Fast writing staat uit in catalyst drivers...
maar op 4x zetten is zoiezo al een verbetering.

Ik heb trouwens ook een optie op mijn moederbord, AGP fast write die heb ik nu net ook uitgezet of meost die aan blijven staan ???

Nog iemand ideeen wat verandert kan worden ?

En voor de mensen die me geholpen hebben alvast heel hartelijk bedankt _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 16:09 ]

Verwijderd

VPU recover uitzetten, levert meer storingen op dan het oplost.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 9800pro als ik online ga gamen bij call of duty. De koeling van mij videokaart heb ik verwisseld met een boxed koeler van een 2800+. En er zitten geheguen ribben met adhesive erop geplakt. Maar bij mij komt dit probleem alleen maar voor als ik online ga gamen dus denk dat het aan de verbinding komt. Maar dat weet ik niet zeker dus voor zekerheid ga ik dit topic ff volgen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Ben je overgestapt van een nVidia kaart naar ATi? Dan kun je het best een schone Windows installeren. Anders even een driver destroyer programma draaien die alle restjes van je nVidia kaart verwijderd (het liefst ook meteen van je ATi), ff booten en dan netjes de nieuwste ATi drivers installeren.

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen

http://gathering.tweakers...ssage/22262237#detdestroy

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 17-04-2005 19:45 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de VPU recover uitzetten kijken of dat helpt :S, ik ben niet overgestapt heb hem al tijdje maar ik speel nooit games en nu ga ik binnenkort lannen en dus wil ik ff proberen :S lukt het dan niet is echt zware tegenvaller :S onder windows doet hij t perfect (logisch niet echt moeilijke handelingen) maar in games hang, hang , hang :S wel minder nu ik hem op 4x heb gezet kan ik het net iets langer uithouden :S Nouja ik hoop dat nog iemand oplossing heeft besides coolersvervangen enzo, wil ik niet aan beginnen :S

Verwijderd

In de 3D tab (in detailled settings), heb je de instellingen op "Balanced" staan? Sommige spellen geven problemen als je anti aliasing aan hebt staan, dan kun je beter "applicatie afhankelijk" instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz hij blijft nu weer vaag doen, :S

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Och jah dit probleem heb ik al lang niet meer gehoord :P lol :) want ik heb het precies zelfde probleem gekregen. Mijn videokaart werkte perfect in windows maar in games neej :( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( zo klote vond ik dat he... maar ik heb er ook geen oplossing voor weten te vinden.

Maar zoals er wordt gezegd door je AGP doorvoersnelheid terug te brengen naar 4x moet het probleem opgelost zijn maar helaas dat heeft ook niet bij mij geholpen. Daarom heb ik nu een nieuwe videokaart :P ;) O-) _/-\o_

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
Ja, idd dit ben ik ook al van plan ik kan namelijk aan 9600PRO komen dus das ook goed en misschien dat ik anders wel geheel nieuwe vid card koop :S wel focked up want heb al behoorlijk wat geld neergeteld voordie 9800XT :(

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 14:54
-heb die de molex stekker er wel inzitten? en zit die wel goed vast?
-lees de voltages bij idle en stressed eens uit met een programma.
-ga naar www.guru3d.com Download daar de detonator destroyer en een ati driver remover. Herinstalleer daarna je drivers.
-heb je je chipset (agp/gart) drivers geinstalleerd?
-heb je al een nieuwe bios geprobeerd?

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Dekaasboer schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:40:
-heb die de molex stekker er wel inzitten? en zit die wel goed vast?
-lees de voltages bij idle en stressed eens uit met een programma.
-ga naar www.guru3d.com Download daar de detonator destroyer en een ati driver remover. Herinstalleer daarna je drivers.
-heb je je chipset (agp/gart) drivers geinstalleerd?
-heb je al een nieuwe bios geprobeerd?
Dit heb ik dus allemaal geprobeerd :) en niks werkte ik was gewoon zo wanhopig geworden dat ik dan maar een nieuwe videokaart gehaald heb... :) :+

//Creegfire

Verwijderd

Check deze handleiding en ga voor safe totdat je het probleem getekkeld hebt.
Pagina: 1