Toon posts:

[hosting] domein verhuizen van joker naar joker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De huidige situatie:
Ik bezit een domeinnaam die ik hoofdzakelijk gebruik voor emails en nu en dan een webpagina. Dit laat ik momenteel hosten door zo'n dertien in een dozijn hoster voor de prijs van 50€ per jaar (5 emailboxen, 50MB diskspace, flexibele quota's = ik mocht er wel eens serieus over zitten).
Nu zijn mijn interesses in de loop van de jaren elders gaan liggen. Ik wil van die webspace af, geen geneuzel met veel emailadressen. Dus dacht ik om goedkoop mijn domein te forwarden naar mijn ISP-site en de emailadressen naar mijn gewone emailbox.

Het probleem:
Mijn hoster (die registreerd via in.be) heeft mijn domein (.net) via joker.com geregistreerd. Joker biedt de mogelijkheid om goedkoop een domein te claimen en te forwarden. Dit zie ik dus zitten. Mijn domein vervalt op 25 april.
Hoe gaat zo'n overstap in zijn werk? Kan ik simpelweg het domein op mijn naam zetten en joker.com rechtstreeks betalen?

De whois info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
Registrar: ENOM, INC.
Whois-Server:whois.enom.com
----------------------------------------

Registration Service Provided By: IN bvba
Visit: 

Domain name: mijndomein.net

Registrant Contact:

Mijn naam (mijnemail@mijnisp.be)
   NA
   Fax: 
   Mijnstraat nummer
   Mijn gemeente, postcode
   BE

Administrative Contact:

NA
   Fax: 
   Mijnstraat nummer
   Mijn gemeente, postcode
   BE

Technical Contact:
   Naam bedrijf hoster
   Naam hoster (hostmaster@mijnhoster.be)
   telefoon hoster
   Fax: fax hoster
   straat en nummer hoster
   gemeente en postcode hoster
   BE

Billing Contact:

NA
   Fax: 
   Mijnstraat nummer
   Mijn gemeente, postcode
   BE

Status: Locked

Name Servers:
   ns1.mijnhoster.be
   ns2.mijnhoster.be

Creation date: 25 Apr 2002 16:39:08
Expiration date: 25 Apr 2005 16:39:08

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Dat verschilt. Heb je al eens met Joker contact opgenomen? Ik denk dat dit namelijk direct kan. Dus eerst bij in.be vragen om een unlock en dan gewoon een account aanmaken en die verhuizing requesten. :)

Succes

Verwijderd

Move PNS > IT

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Eerst een account aanmaken bij Joker en dan kun je tussen de accounts domains "pushen".

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Afloopdatum van je domein heb je niets mee te maken, zolang je 'm maar tijdig verhuisd en/of verlengd. Verhuizen kan ook binnen die termijn, alleen niet 2x binnen 30 dagen.
Status: Locked
Je huidige ISP zal 'm dus eerst moeten unlocken voor een verhuizing plaats kan vinden.

Ik heb zelf mn domeinen bij godaddy.com (incl elcheapo hosting op 1 subdomeintje a $4 voor 25gig traffic)

Verhuizing kan bij elke registrar, zolang het domein ge-unlocked is. Misschien gewoon zelf alvast een accountje aanvragen bij joker.com en dan even contact met hun opnemen. Ik ga ervanuit dat de whois info actueel is, dus de legitimiteit van jouw als persoon is vrij makkelijk te verifieeren (dmv mailadres)