[CSS] Uitklapmenu raakt verborgen

Pagina: 1
Acties:

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:24

Priet

To boldly do what no one has..

Topicstarter
Ik ben weer eens bezig geweest met een nieuwe site. Daarbij maak ik veel gebruik van CSS en zodoende heb ik ook het uitklapmenu in CSS gemaakt. Ik gebruik dat op andere sites ook en het werkt (meestal...) zonder problemen.

Maar nu heb ik het probleem dat een submenu van een uitgeklapt menu slechts gedeeltelijk getoond wordt. Alleen dat deel dat nog binnen het bovenliggende menu ligt wordt getoond, alles wat daarbuiten valt is niet meer te zien :(

Het probleem doet zich alleen voor in IE. Firefox doet 't wel goed.

URL: http://donnerschool.serveit.nl/webility.php?pageid=2
CSS: layout.css

Om een voorbeeld te geven: onder Afdelingen --> SO moet een nieuw menuutje daar rechts van verschijnen met Groep A t/m D. In IE is Groep A t/m D niet te zien op een klein hoekje na.

Wie weet wat hier fout gaat?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Als ik deze regel weghaal gaat het al beter:

code:
1
2
3
div.navigatie ul li ul li {
  filter: Alpha(Opacity=92, FinishOpacity=92, Style=1);
}

En dan bedoel ik dus de middelste regel met dat filter :)

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-04 15:15

Shapeshifter

Get it over with

In Opera doet 'ie het btw maar half... Eerst zie je niets, maar als je je muis op "VSO" houdt komt het hele menu tevoorschijn.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Priet

Priet

Topicstarter
André schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:37:
Als ik deze regel weghaal gaat het al beter:

code:
1
2
3
div.navigatie ul li ul li {
  filter: Alpha(Opacity=92, FinishOpacity=92, Style=1);
}

En dan bedoel ik dus de middelste regel met dat filter :)
Yes! Daar zit de fout! Dank u :) Mag ik vragen hoe je hier zo snel achter kwam?

Dat filter doet hele rare dingen. Als ik 'm weghaal gaat het goed. Als ik 'm op niveau 2 (eerste dat naar beneden uitklapt) zet dan wordt niveau 3 niet weergegeven. Zet ik 'm alleen op niveau 3 dan wordt niveau weergegeven (natuurlijk niet transparant) en wordt niveau in transparant weergegeven.

Ik krijg het dus niet voor elkaar niveau 2 transparant te maken zonder dat de onderligende niveau's problemen gaan geven. Erg jammer :( Is dit een bug in IE waar je niet omheen kunt of is er voor deze situatie nog een lapmiddel te gebruiken?

Over Opera: ik heb het idee dat die browser werkelijk overal een potje van maakt. Open maar eens de frontpage (ff klikken op logo) en 't ziet er opeens weer heel anders uit 8)7

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Priet schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:13:
[...]

Yes! Daar zit de fout! Dank u :) Mag ik vragen hoe je hier zo snel achter kwam?
Kwestie van debuggen. ik heb jou pagina lokaal gezet, alle overbodige html en css weggehaald en wat overblijft geanalyseerd. Ik heb eerst de html bekeken maar die was goed. En daarna de CSS, zo op het eerste gezicht leek het wel goed dus dan maar beginnen met wat zaken weg te halen, en zo kwam ik er achter dat dat filter liep te kloten.
Dat filter doet hele rare dingen. Als ik 'm weghaal gaat het goed. Als ik 'm op niveau 2 (eerste dat naar beneden uitklapt) zet dan wordt niveau 3 niet weergegeven. Zet ik 'm alleen op niveau 3 dan wordt niveau weergegeven (natuurlijk niet transparant) en wordt niveau in transparant weergegeven.
Filters doen sowieso rare dingen, het is een brakke cpu slurpende IE uitvinding ;)

• Priet

Priet

Topicstarter
Ja dat filter doet zeker vreemd... na wat testen blijkt dat het filter als bij-effect hetzelfde resultaat geeft als een overflow op hidden.

Ach ja, hebben we dat ook weer geleerd :)

Pagina: 1