Toon posts:

Vreemd probleem na upgraden bios P4C800 E deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb eergisteren het bios geupdate van mijn ASUS P4C800 E Deluxe Versie 1021 (geen beta)

Maar als mijn computer nu opnieuw opstart krijg ik een stemmetje te horen : "sytem fail Due to CPU overclocking" het vreemde er van is dat ik de computer helemaal niet overgeclockt heb en ook nog nooit gedaan (vind het nog niet nodig). ik kan dan alleen maar de computer uit en weer aan zetten en vervolgens met F2 de default instellingen terug zetten. start ik de computer dan weer op krijg ik weer precies het zelfde te horen.

Nu dacht ik de oude bios er weer op te zetten maar dat kan alleen maar met de DOS (afudos) versie van het flash programma. ik heb hierbij alles geprobeerd maar het programma blijf alleen maar komen met de voorbeeld string..

P4C800E deluxe met ATI radeon 9800XT P4-2800 1GB memory

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

reset even je cmos. jumpertje omzetten en probeer het dan nog eens !

Verwijderd

Een kennis van me heeft een keertje precies hetzelfde probleem gehad. Door een keertje gewoon de stekker eruit te trekken (terwijl de computer draaide) kreeg ik weer beeld, en kon ik weer werken.
Daarna nooit meer last van gehad. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 12:54 ]

Verwijderd

eehm.... nee, reset maar eerst de bios, want zo'n harde biosreset als hierboven omschreven zou ik nou ook weer niet doen

Verwijderd

Topicstarter
cmos jumper werkt ook niet

ik krijg de computer alleen maar aan de gang als ik de computer met de uit aan knop uit zet en daarna gelijk weer aan. allen dan krijg ik een overkclock failure maelding te zien. ik heb dan 2 keuzes:

F1 bios instellingen verranderen
F2 booten met default waardes

Als ik de F1 optie gebruik en dan de instellingen goed zet en vervolgens de computer reboot dan krijg ik weer de stemmelding zoals boven beschreven.

met F2 optie boot de computer normaal behalve dat dan de promise raidcontroller aangezet word die ik heb uit gezet.

Het lukt me ook niet om met AFUDOS.EXE de oude bios terug te zetten afudos komt elke keer met een filename error terwijl ik alles goed invoer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 15:01 ]

Verwijderd

realcoyote,

heb je inmiddels een oplossing gevonden?
ik heb namelijk compleet hetzelfde probleem! :(
De CMOS reset en de stroom eraf halen terwijl die draait hielp bij mij ook niet.

Ook wanneer ik uit de bios kom moet ik hem ''hard' uitzetten, want hij geeft dan weer geen beeld etc.

Ik heb inmiddels geflashed naar de 1022 bios maar dat heeft ook niet geholpen.
Vanavond alles losgehaald en alleen de broodnodige zaken weer aangesloten, ook hetzelfde probleem. Maar nu ik alles weer heb aangesloten doet mijn onboard netwerkkaart het niet meer :?
ohja: mijn raid set doet het ook niet, maar als ik in mijn bios kijk staat-ie wel op raid.
Ik weet niet of dat standaard is, want je laad natuurlijk de default settings wanneer op je op F2 drukt
om je PC op te kunnen starten.

Ik snap er niets meer van, hopelijk heb jij er iets op gevonden.
Pagina: 1