[Pundit-R]Geen auto DD/DTS switch op pod Z-680

Pagina: 1
Acties:

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
Ik heb recentelijk een pundit-r aangeschaft en gebruik deze als HTPC. Nu werkt hij prima, alleen komt het DD/DTS signaal via de S/PDIF (optisch) niet goed aan bij mijn Z-680 pod. Hij blijft gewoon op stereo staan :( (Ik heb natuurlijk wel de input op "optical" gezet)

Ik gebruik de on-board sound: AD1888 van SoundMax
Bij de instellingen van de soundmax heb ik de speakerinstellingen op 5.1 gezet. Ook heb ik bij diverse programma's als PowerDVD de output op S/PDIF gezet. Zelfs bij het testgeluid van de SoundMax software komt er alleen geluid uit de voorste speakers... ik snap er niets meer van :?

Het is kennelijk zo dat de pod het signaal van de AD1888 niet goed kan verwerken. Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem :)

[ Voor 21% gewijzigd door FaLc0n op 17-04-2005 12:43 ]

• FaLc0n
niemand die kan helpen? :'( Heb het nu analoog aangesloten, maarja beetje jammer als ik een externe hardware decoder heb.

Verwijderd

Welk programma gebruik je voor je HTPC? Ik had zo'n zelfde probleem onder Media Center 2005. Overal stond het goed ingesteld, maar pas toen ik bij de DVD instellingen in MCE2005 de SPDIF Out had aangezet herkende mijn Z680 het geluid als DTS of als Dolby Digital.

• FaLc0n
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:04:
Welk programma gebruik je voor je HTPC? Ik had zo'n zelfde probleem onder Media Center 2005. Overal stond het goed ingesteld, maar pas toen ik bij de DVD instellingen in MCE2005 de SPDIF Out had aangezet herkende mijn Z680 het geluid als DTS of als Dolby Digital.
Ik gebruik PowerDVD. Het probleem is alleen dat hij NERGENS in windows het signaal goed door geeft Er komt alleen maar een stereo signaal over via de S/PDIF.

Als ik PowerDVD start en ik vink "S/PDIF" aan dan komt er helemaal geen geluid meer :|
Bij het testgeluid van SoundMax hoor ik ook alleen maar geluid bij de front speakers en blijft de pod gewoon op stereo staan :?

[ Voor 19% gewijzigd door FaLc0n op 19-04-2005 15:35 ]