Toon posts:

Backup maken naar andere pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Pentium2 staan met een IDE 15gb schijf in waar Getoo linux opstaat met nog veel andere programma's, services,... Die pc dient eigenlijk voor mijn eindwerk.

Nu vroeg ik mij of als dit mogelijk is:

Een image van die harde schijf nemen en die image staat dan op mijn PC, kwestie van een back-up te hebben voor moest die schijf in die P2 crashen, dan kan ik meteen nieuwe schijf insteken en image erop plaatsen en doen alsof er niets aan de hand is :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En wat is het concrete probleem? :) Waarom denk je dat het niet zou werken? Google zegt al van alles over dit soort dingen met dd of andere tools, wat is daar onduidelijk aan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen juist programma vindt. Ik zoek een programma dat ik kan instaleren op mijn PC (windows) en kan zeggen --> maak een image (back-up) van PC 192.168.1.4, die harde schijf, op mijn PC.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=hd image maken]
[google=hdd imaging software]

enzo...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Kijk eens naar G4U

FTP server installeren op je windows pc. Als je werkt met dhcp is het enige wat je moet doen booten van de G4U cd en de rest spreekt voor zich.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs