FAH502-Linux.exe op afstand opstarten via ssh

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Hoi,
ik wil op afstand de "FAH502-Linux.exe" client opstarten alleen begint hij dan te zeuren dat hij de config file niet kan vinden...

mijn opdracht is;

code:
1
ssh username@sniper-wolf "/home/username/FAH_cpu0/FAH502-linux.exe"  ;"/home/username/FAH_cpu1/FAH502-Linux.exe"

verder zou ik graag willen dat de output naar /dev/tty2 & 3 gaat zonder dat deze zijn ingelogt alleen dan krijg ik "bash: line 1: /dev/tty2: Permission denied"

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:49
ik ben een total Linux noob maar misschien dat je wat aan onze FaQ hebt?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ben totaal niet bekend met de FAH client, maar gelukkig wel een beetje met linux. Vandaar dat ik je ook niet kan helpen met je vraag mbt dat hij de config niet kan vinden. Maar wat je wel kan proberen is in plaats van de client zo op de starten "/home/username/FAH_cpu0/FAH502-linux.exe", door een in de dir /home/username/FAH_cpu0 te staan en vervolgens met het commando "./FAH502-linux.exe" de client te starten. Misschien zoekt de client de config file in de dir waaruit hij gestart wordt.

Voor je overige vraag, is het niet een idee om met screen te werken?
screen -A -m -d -S fah ./FAH502-linux.exe
dan kun je vervolgens ten alle tijden de output van de client zien met het commando "screen -r fah"

Succes ermee.

...

• Haranaka
sweetdude schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:38:
ik ben een total Linux noob maar misschien dat je wat aan onze FaQ hebt?
FAD != FAH

...

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Draai anders eens eerst met -config er achter om eerst een keer een config aan temaken.

No signature found

• Barracuda
Haranaka schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:40:
Ben totaal niet bekend met de FAH client, maar gelukkig wel een beetje met linux. Vandaar dat ik je ook niet kan helpen met je vraag mbt dat hij de config niet kan vinden. Maar wat je wel kan proberen is in plaats van de client zo op de starten "/home/username/FAH_cpu0/FAH502-linux.exe", door een in de dir /home/username/FAH_cpu0 te staan en vervolgens met het commando "./FAH502-linux.exe" de client te starten. Misschien zoekt de client de config file in de dir waaruit hij gestart wordt.

Voor je overige vraag, is het niet een idee om met screen te werken?
screen -A -m -d -S fah ./FAH502-linux.exe
dan kun je vervolgens ten alle tijden de output van de client zien met het commando "screen -r fah"

Succes ermee.
ok hij werkt nu, alleen houd hij ssh op mijn client open (de verbinding dus)
dit is wat ik nu gebruik
code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
cd /home/username/FAH_cpu0
./FAH502-Linux.exe >>local.log&
cd /home/username/FAH_cpu1
./FAH502-Linux.exe >>local.log&

verder kent hij screen niet, zit dat in een bepaalde package?

ik draai RedHat 3AS

• Haranaka
Screen is inderdaad een apart programmatje. Als je daarmee de client opstart kan je gewoon ssh afsluiten en een andere keer de output zien met het screen -r commando, wel onder de zelfde gebruiker.

Maar jou sh script zou ook moeten werken als je een spatie tussen local.log doet en het &-teken. Dan runt hij hem gewoon in de background. Kun je ssh afsluiten, alleen kun je nooit meer de client openen. Ik weet niet hoe het zit bij de FAH client, maar kan me voorstellen dat de logs erg groot kunnen worden.

...

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

SandStar

DPC-Crew

Zandster

logs worden niet erg groot...
Ik heb een client 70 dagen laten lopen en toen was het log nog niet eens 1MB

Persoonlijk start ik mn clients altijd met "nohup /home/erwin/folding/FAH502-Linux.exe -verbosity 9 &"

• Barracuda
Haranaka schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:07:
Screen is inderdaad een apart programmatje. Als je daarmee de client opstart kan je gewoon ssh afsluiten en een andere keer de output zien met het screen -r commando, wel onder de zelfde gebruiker.

Maar jou sh script zou ook moeten werken als je een spatie tussen local.log doet en het &-teken. Dan runt hij hem gewoon in de background. Kun je ssh afsluiten, alleen kun je nooit meer de client openen. Ik weet niet hoe het zit bij de FAH client, maar kan me voorstellen dat de logs erg groot kunnen worden.
spatie tussen het & teken maakt niet uit, maar ik kan met CTRL+C gewoon de sessie afsluiten, dus het werkt wel allemaal (niet helemaal zo mooi als ik wilde maar dat geeft niet)

verder kan ik gewoon met;
code:
1
tail -f /home/username/FAH_cpu0/unitinfo.txt /home/username/FAH_cpu1/unitinfo.txt

bekijken hoever hij is

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:49
Pagina: 1