Dataverkeer van apache bij houden

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 16:29
Hallo,

Ik had een vraag, is er een programma waarmee je het dataverkeer kan bij houden van apache (Localhost). Ik ben namelijk bezig met me website maar nu wil ik weten of sommige scripts veel of weinig dataverkeer vragen.

Is er zo'n programma ergens te downloaden?

Met vriendelijke groet,
Robbert van den Berg

• Disksoft
Hoe moet ik die installeren?
De FTP server ligt plat of iets degelijks dus ik kan het install bestand niet downloaden :(

Verwijderd

awstats?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Robbert_berg schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:31:
Hoe moet ik die installeren?
De FTP server ligt plat of iets degelijks dus ik kan het install bestand niet downloaden :(
Install bestand? Lees gewoon de readme. Het is niet meer dan een kleine applicatie die je met de juiste commandos aan kan spreken (bijv. ieder uur) die je apache logfiles omzet in statistieken.

Overigens, een script genereerd geen dataverkeer. Het is de uitput van een script die over de lijn gepoept word. Stel ik maak een heel ingewikkeld script van 100 kb, die als uitkomst 'ja' of 'nee' heeft, dan gaat er niet meer over de lijn dan die 2 kb voor wat headers, css en een 'ja of nee' echo.

Een php script is server side, niet client.

• Disksoft
Okeey maar ik ben bezig met een live support script dat laad om de seconden een XML bestand die weer php op vraagt enz. (Ajax methode). Ik heb het al voor elkaar geloof ik.

Gewoon webalizer.exe C:/webserver/apache/logs/access.log

Dan maakt die daarvan een html pagina

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Robbert_Berg,

Vragen over dit soort zaken horen op GoT thuis in Software Algemeen - Apache, nog een logfile analyzer zijn namelijk Windows operating systems, dus dan hoort het automatisch thuis in Software Algemeen :)

Daarnaast mis ik in je topic een gedeelte eigen inzet - welke logfile analysers heb je zelf al geprobeerd?

In ieder geval - ik verplaatst dit topic nog eventjes naar Software Algemeen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Disksoft
Ok sorry maar ik had al gezocht op google naar een aantal termen maar ik kwam steeds uit op Hosing sites. Exuus dat ik dit er niet bij hebt vermeld.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is toch wel heel erg basic; als ik bijvoorbeeld [google=free apache logfile analyzer] dan kom ik toch wel heel erg veel software tegen :) Ik zou zeggen probeer er een paar; het zijn meestal eenvoudige applicaties die je met cron kunt schedulen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.