Meer poorten openen op een SpeedTouch 510

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-02 14:47
ik heb nu een alcatel speedtouch 510 met deze versie: 4.0.2.0.0 en ik kan eigenlijk niet meer als twintig poorten openen op deze router (anders gaat ie flippen). nu vroeg ik me af of ik met die nieuwe firmware update meerdere poorten zou kunnen openen als twintig?
heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt voor mogelijke reacties

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

Ik weet niet of een nieuwere firmware wel helpt, ik wist niet eens dat 20 poorten niet zou werken eigenlijk.
Heb zelf Software Release 4.2.7.16.0, maar ik heb geen 20+ poorten open, ook nooit gehad met oude firmware.
Is het misschien een idee, mits je niet naar verschillende pc's moet forwarden, een Default Server op te geven, en daar eventueel een firewall op die pc zetten?
Zo heb je alle poorten naar 1 pc open, hoef je eigenlijk geen poorten meer te forwarden, tenzei je nog wat poorten voor een andere pc nodig hebt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• skillet
dat is nou juist het probleem, ik ben zowieso tegen alle poorten openen op een pc ook al heb ik een goede firewall. maar ik wil verschillende poorten op verschillende computers openen dus...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
skillet schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:39:
dat is nou juist het probleem, ik ben zowieso tegen alle poorten openen op een pc ook al heb ik een goede firewall. maar ik wil verschillende poorten op verschillende computers openen dus...
Volgens mij zijn die huis tuin en keuken routers daar gewoon niet geschikt voor.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Misschien kun je een andere routertje kopen en op de speedtouch alle poorten naar de andere router laten gaan en dat dan die tweede router alle poorten insteldt.

• skillet
neh das niks routers en modems kosten te duur. en ik wil gewoon meer poorten op deze router openen, maarja als dat niet gaat heb ik pech gehad :'(

[ Voor 6% gewijzigd door skillet op 17-04-2005 10:48 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

't Kan wel, maar het is wat omslachtig :P

Als je advanced>system kiest kun je de huidige settings als .ini file downloaden ('backup'). In die .ini-file staan ook je portmaps; bijvoorbeeld:
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1:21 outside_addr=0.0.0.0:21 foreign_addr=0.0.0.0:0

Hier kun je redelijk onbeperkt poorten toevoegen, gewoon doorkopiëren en wijzigen. Vervolgens ga je bij advanced>system die gewijzigde .ini-file weer uploaden, et voila, je portmaps staan erin. Vanaf de 21e kun je ze echter niet meer via de webinterface wijzigen, maar dat is volgens mij niet zo'n ramp.

Ohja, let erop dat je modem even down gaat als je de .ini-file upload, hij restart met alle nieuwe settings.

edit:
gelijk ff topictitel fix gedaan

[ Voor 5% gewijzigd door Korakal op 17-04-2005 11:58 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, er is veel geschreven toen die firmware 4.2 kwam en volgens mij waren er onder andere veel problemen met de NAT tabel en vastlopende modems (door emule met 500+ connecties enzo) opgelost met release 4.2.

Je kan hem van de support pagina van kpn downloaden en ook bij speedtouch.com zelf. Probeer het eens zou ik zeggen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• skillet
als ik de nieuwe firmware installeer blijven dan ál mijn instellingen bewaard?
ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat ik geen dhcp server wil en ik heb verschillende poorten geopend, en mijn username en password staan er ook in. blijven die dan allemaal bewaard na dat ik de firmware geupdate heb?

en hoe kan ik een backup van mijn oude firmware maken voor de zekerheid?

[ Voor 19% gewijzigd door skillet op 22-04-2005 21:21 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ik heb alle firmwares en die zijn ook wel op internet te vinden... een user hier epias heeft ze ook en die host ze ook. Zoek op epias als poster hier op GoT.

Het beste is om je speedtouch te resetten! Dus niet rebooten wat sommige mensen daaronder al verstaan ( aan uit zetten )

als je hem een firmware upgrade geeft... dus echt factory defaults instellen.

Als je je user.ini uit je modem wilt halen waar dus je instellingen in staan moet je ff naar ftp://10.0.0.138/dl gaan

daar kan je de instellingen uithalen, maar naar de firmware upgrade zal je met tpl files gaan werken...

Speedtouch freak

Pagina: 1