Toon posts:

Beste videokaart voor games

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was wat over de site aan het zwerven en zag dat de X850 XT PE niet zo goed is als ie lijkt.

Dus wilde ik vragen, welke is wel een must-have voor de die-hard gamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:51

Smarron

The bend

Waar heb je die info vandaan, bron? Die X850XT PE is zeker niet slecht te noemen, integendeel! Ik denk toch echt eerder 1 van de snelste kaarten van dit moment. :) Ik denk dat elke die-hard gamer zo'n kaart in z'n systeem zou willen hebben.

(Maar uit je andere topics kwam deze link ook al stiekem naar voren: nieuws: Vergelijking van 27 AGP- en PCI Express-videokaarten. Je zou eventueel kunnen overwegen om bijv. 2x een 6600GT in SLI-opstelling te gaan draaien.)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfelde omdat ik dit zag:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/2004-27gpu2/Games/torlan_1024_pure.gif

Daarin is de X800 beter. Maar hé, bedankt ;)

/EDIT: En 2 video-kaarten tegelijk....nah. Is 6600 GT beter?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke is wel een must-have voor de die-hard gamer?
De 6800Ultra/ GT & Ati x800 / x850 zijn de nieuwste generatie videokaarten en het verschil in kwaliteid is niet om over wakker te liggen.....Deze kaarten kunnen alemaal nog jaren mee, geven goed beeld en maken behoordlijk wat herrie met de standaart koeler. Het ligt dus een beetje aan jezelf en aan je budget welke het word (ik heb bv. 7maanden gewacht op me ultra).
Ik vind wel een must have voor gamers een 21" 0.24korrel monitor om alles lekker duidelijk weer te geven
Afbeeldingslocatie: http://www.matbe.com/images/biblio/cebit_2005/000000004242.jpg
deze moe je nemen ;)
http://www.tweakers.net/nieuws/36535/?highlight=6800

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Als ik een heleboel geld over zou hebben zou ik een 6800U in SLi zetten helaas is dat maar voor weinigen van ons weggelegd: bekijk wat benchmarks zou ik zeggen. als je dat gedaan hebt en je komt er _nog_ niet uit om een of andere reden dan kan je een vraag stellen
Het is ook erg handig om je budget te geven en de rest van je specs.

* Koekje is aan het sparen voor een x800xt

[ Voor 8% gewijzigd door Koekje op 17-04-2005 08:55 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 24-09 21:38
Ik denk dat het eerder ligt aan een systeemlimitatie dan dat de kaart zelf langzamer is. Alle pci express kaarten zitten op hetzelfde niveau dus iets anders beperkt hun snelheid.

Verder moet je bedenken dat je zo'n snelle kaart niet koopt voor 1024x768 zonder AA/AF. Op zo'n resolutie is de videokaart niet de beperkende factor en zul je weinig baat hebben bij een supersnelle kaart. De testen in hogere resoluties en met AA/AF zijn dan meer representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
je gaat unreal tournament toch ook niet met die instellingen spelen met een x800 xt pe. 8)7
als je 1600x1200 gebruikt met alles op z'n hoogste, dan laat hij de andere kaarten ver achter zich.
edit, wat diegene boven me zegt dus

@hieronder:
het kan best kloppen, deze instellingen zijn gewoon teveel van de cpu en geheugen afhankelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Satch op 17-04-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 08:24:

[afbeelding]

oke waar de die afbeelding hebt gezien .... kweet niet volgens die grafieke is de 9800 nog sneller als de x850XT pe dus da klopt voor geen haar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
op lage reso's is toch vooral de CPU en andere dingen van de pc de bottleneck? als je op 1600x1200 met alle eye-candy aan, zal de X850XT nog supervloeiend werken :) (zaoals hierboven ook gemeld wordt)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 08:24:

[afbeelding]

HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

Je moet het artikel wel lezen hè!!! Het agp systeem is een AMD 64 systeem en het pci-express systeem is een P4 systeem. De amd blaast die P4 er gewoon uit vandaar dat de score van die x850xt Pe tegen valt. Ik vond het daardoor al een slechte review. Omdat mensen niet goed lezen en dan verkeerde conclusies trekken.

Ik ben overigens van een x800xt naar een x850xt gegaan (vanwege overstap naar pci-e).. en de x850xt is sneller.. zelfs zonder vmods (die ik vroeger wel had) :)
Smarron schreef op zondag 17 april 2005 @ 08:04:
Waar heb je die info vandaan, bron? Die X850XT PE is zeker niet slecht te noemen, integendeel! Ik denk toch echt eerder 1 van de snelste kaarten van dit moment. :) Ik denk dat elke die-hard gamer zo'n kaart in z'n systeem zou willen hebben.

(Maar uit je andere topics kwam deze link ook al stiekem naar voren: nieuws: Vergelijking van 27 AGP- en PCI Express-videokaarten. Je zou eventueel kunnen overwegen om bijv. 2x een 6600GT in SLI-opstelling te gaan draaien.)
Het zal wel een eeuwige discussie blijven, maar als je 2x een 6600gt koopt, ben je toch lang niet altijd sneller, omdat lang niet alle oudere games en drivers de 2 kaarten ondersteunen. Tuurlijk gaat dat steeds beter worden. Maar dan moet je wel een Sli moederbord kopen (= duur) en een flinke voeding om die 2x 6600gt te trekken.

[ Voor 34% gewijzigd door Race Eend op 17-04-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Hoi Tommy,

Hier op GoT verwachten we van je dat je eerst het een en ander aan huisregeltjes doorneemt, voordat je begint met topics te posten. In deze huisregels staan veen belangrijke punten, waar je topicstart op dit moment niet aan voldoet.

Ook wil ik je even wijzen op het feit dat we GoT hebben ingedeeld in sub-fora. Dit forum bijvoorbeeld is bedoeld voor vragen die betrekking hebben op complete systemen en laptops. Jouw vraag gaat specifiek over een videokaart; daarvoor hebben we een apart sub-forum.

Ik raad je dus aan nog even de FAQ goed door te nemen, voordat je nog een topic opent. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.