Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows XP] Standaard upload rond 10 kb/s

Pagina: 1
Acties:

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 09:07
Sinds vandaag maken we gebruik van ADSL, hiervoor was dat kabel internet van @home.
Bij @home was mijn upload, als Windows XP gewoon draaide zonder enige andere programma's actief 0,0 kb/s.

Sinds vandaag is dat CONTINU rond de 10,0 kb/s. Ik doe werkelijk niks, start Windows Xp op en hij begint te uploaden. Geen idee wat hij upload. De download is mininaal, namelijk 0,1 kb.s.

Hij verstuurd dus continu data, maar ontvangt niks.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, hoe ik dit stop zet, en hoe ik erachter kom wat er verzonden wordt?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

9 kansen op 10 dat je computer een virusnest en/of spywarenest is. De beestjes proberen de rest van de wereld onder te spammen met als gevolg dat ze onzinnig veel uploaden en dat je internetverbinding down gaat (geen enkele msn in je lan werkt).

Netwerkkabel eruit, hopelijk heb je ergens nog een clean laptop ofzo liggen om tools te downloaden en op een cdr te branden?

Tijd voor de grote kuis, minstens 3 verschillende andere virusscanners draaien, want je huidige is toch al besmet. En 3 verschillende spyware tools + hijackthis draaien (en log analyseren en het beestjes afsmijten). Dan nog SP2 installeren, als dit niet van de eerste keer lukt, gewoon proberen totdat het lukt, dit vervangt enorm veel systeembestanden. En helemaal op einde nog WinSock-fix draaien om de "netwerklaag" van Windows te herstellen.

Nu mag je de netwerkkabel terug erin steken, dan alle tools updaten en nogmaals doorscannen.

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 17-04-2005 04:49 ]

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 09:07
Ik heb zojuist TPCview gedraaid en zag dat iets genaamd zoals MSNUPDATE.EXE continu verbinding maakten. Deze via task manager uitgegooid en jep, de upload was 0,0.

Op de site van Sophos is iets bekend over msnupdate.exe en zegt dat het worm is.
Norton virusscanner geupdate en opnieuw laten zoeken...deze vindt niks.
Adaware vindt wel van alles, maar had deze ook al 40 dagen lang niet meer gedraait :P

Rapture, bedankt voor je antwoord! Wel enorm veel handelingen om me pc weer beetje normaal te krijgen. Ik zal kijken hoe ver ik kom! :)

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Stevie_ schreef op zondag 17 april 2005 @ 04:59:

Op de site van Sophos is iets bekend over msnupdate.exe en zegt dat het worm is.
Norton virusscanner geupdate en opnieuw laten zoeken...deze vindt niks.
Adaware vindt wel van alles, maar had deze ook al 40 dagen lang niet meer gedraait :P
Heb je wel alle windows updates geinstalleerd (ook sp2)

Want sp2 voorkomt nl dat je met bepaalde wormen besmet kunt raken.

Grutte Pier fansels

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

Stevie_ schreef op zondag 17 april 2005 @ 04:59:
Rapture, bedankt voor je antwoord! Wel enorm veel handelingen om me pc weer beetje normaal te krijgen. Ik zal kijken hoe ver ik kom! :)
De procedure is ontstaan na een jaar studentennetwerken onderhouden en die screenshots zijn van een laptop die ik eens moest herstellen. Ik heb op vlak van virussen/spyware ondertussen ongeveer alles gezien.

Ook in je "veilige lan" achter de router moet je nog steeds een firewall hebben, begin van dit schooljaar heeft iemand een slecht onderhouden laptop om 8:30 in de hoge school ingeplugd met legendarische gevolgen. Elk jaar brengen 500 eerstejaars door en door besmette laptops, de admins van de hoge school zien een mooie broadcaststorm (en weten dat het schooljaar weer begint, admins werken ook tijdens de vakanties) over de switchen en toen werd het stil (veel lichtjes en laptops vallen uit). Wel deze laptop met de nodige ongedierte werd ook naar mijn netwerk meegenomen, met als gevolg dat de rest mee besmet wordt en broadcaststormen zodat 1 week lang geen enkele msn werkt.

Ik heb ook ondervonden dat het soms rendabeler/tijdbesparender is om gewoon het boeltje te formatteren en herinstalleren.

netwerkkabel uittrekken blijft belangrijk, virussen kruipen langs het netwerk binnen terwijl je ze verwijderd met tools, dus netwerkkabel eruit.

[ Voor 14% gewijzigd door rapture op 17-04-2005 13:30 ]