Toon posts:

Yes :-) 1e keer OC'ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yes, ik heb mn Duron ge-unlocked...
Ik moest het als oc newbie toch even kwijt ;-)
Ik draai nu 103 x 8,5 + nog wat = 890...
Met Coolermaster koelertje 40 c met koe en open kast, 43 c met gesloten kast.
Ik ga stapje voor stapje verder :-))
Dit wordt een leuke hobby voor een paar maanden :-)
Ik ga mn kabeltjes rounden, de kabelgoot nog vergroten, fans, plexi, neon, spuiten en nog vast wel meer...
Ik heb al blauwe leds, erg cool.

Ik heb nu een duron 750@890, abit kt7, hx08...
Iemand nog ideeen voor coole mod's ?
Met weinig kennis en veel durf kom ik vast wel tot een leuk resultaat...

Oh ja, ik heb mn koeler er een paar keer afgetrokken en dus is de koeltroep niet helemaal ok meer, iemand iets bekend dat dit problemen kan geven ? Qua temp zie ik niks bijzonders. Ik doe ook nog wel een goed koelertje binnenkort...

groeten,
Jeroen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Feel good don't it? ;)

Verwijderd

Goed gedaan, eerste keer en meteen goed ;)
We zijn trots op U !!

Dat koelertje, nou je hebt het zelf al door. Als de koelprut niet meer OK is zal de temp meteen omhoog gaan. Zolang het werkt.. werkt het.

In het algemeen doet de standaard kauwgum het goed tot je de koeler er te vaak hebt afgehaald. Het motto is hier dus "Houdt Uw temperatuur in de gaten !!"

Je kunt bij de plaatselijke electronica boer voor 5 piek of zo koelpasta kopen, zodat je wat achter de hand hebt als het misgaat. De restanten prut kun je het makkelijkst er afhalen met wasbenzine en toiletpapier. Kijk wel uit voor je inkleurwerk.. anders moet je weer opnieuw streepjes zetten :)

Veel plezier in 2001 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Oh yes, it sure does feel good.

Bedankt voor de tips...

We gaan gewoon door, en ik zal eens een cameraatje lenen, kan ik ook wat pics posten...

groeten,
Jeroen

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
He J_K kun je me even mailen?
rubenpruim@hotmail.com

Verwijderd

Lijkt wel of ik mijn eigen OC-story lees! Heb dezelfde hardware (Duron650@800 wel), zelfde cooler, mobo en kast. Heb dezelfde plannen (neon, plexi, kabels rounden) en hetzelfde probleem (gehad): koelprut was na het verwijderen vh koelblok weg.
Ik heb er toen koelpasta tussen gesmeerd: Abit dood! Gelukkig heb ik garantie, ben nu aan het wachten op het wisselstuk.

Mijn vrienden en ouders snappen het niet goed wat er zo cool is aan oc'ing en modding. Maar alle grote genieën waren misbegrepen.

Verwijderd

ik heb gisteren mn celeron 300a op +/- 375 gezet...hij is gelocked :(:( dus dan moet ik maar met bus werken, staat nu op 83 MHz. temp met kast dicht: 29 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, je pikt hier nog eens wat op he ;-)

Ik draai nu op 100 x 9,0 met een vcore van 1.70v.
Het volgende wat ik ga doen is een grote intake aan de voorkant (120 mm Sunon) en ik denk een grote exhaust bovenin.
Uiteraard met een bay-busje voorin :-)
Ik heb gisternacht in een dwaze bui ook nog mn floppy kabel geround voor het slapen gaan...

groeten,
Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Die streepjes waren trouwens nog wel even lastig zeg....

Verwijderd

Hah,
voor die streepjes heb ik maar indertijd zo'n wit gummetje en een vergrootglas gekocht. (8>

Ben een beetje kippig hoor....

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Dat van die koelpasta,

Als er nog een mooi dun laagje op zit is het ok, zo niet breng nog wat aan >:)

Tip: Laat je pc ff 60graden voor 5minuten worden, smelt het pasta wat voor betere koeling :P
Pagina: 1