winfs

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 17:19
ik heb gelezen dat winfs (het element dat weg wordt gelaten in longhorn) misschien beschikbaar wordt voor windows xp. Weet iemand al of dit daadwerkelijk het geval gaat worden? en als het al beschikbaar is waar zou ik het dan kunnen krijgen?

winfs was bedoeld om sneller in de bestanden van je harde schijf te kunnen zoeken. Is dat ongeveer hetzelfde als een SATA harde schijf? omdat die ook sneller gaat, of snap ik er nu gewoon niks van?

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
WINFS was een nieuwe techniek die het OS Longhorn ging gebruiken om bestanden minder te laten defragmenteren en "overzichtelijker" te houden zodat een search sneller resultaten zou opbrengen.
SATA voor HDD's betekent gewoon een hogere data overdracht ( 150Mbs). Dit omdat de data nu parallel verstuurd wordt.
(maar een 10.000 rpm ATA schijf van Western bijvoorbeeld kan weer sneller zijn dan een "langzame" SATA schijf. . ligt aan vele aspecten hoe snel een schijf is, access time, spin up time etc etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door shootguy2 op 17-04-2005 01:12 ]

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

shootguy2 schreef op zondag 17 april 2005 @ 01:12:
SATA voor HDD's betekent gewoon een hogere data overdracht ( 150Mbs). Dit omdat de data nu parallel verstuurd wordt.
of net omgekeerd: SATA = Serial ATA (niet parallel)

afaik werd winfs voor winXP geschrapt...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 17:19
bedankt _/-\o_
weet jij toevallig ook hoe dat zit met die winfs? of dat beschikbaar wordt voor windows xp?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

skillet, zoals je ongetwijfeld weet is het op GoT de bedoeling om eerst zelf een antwoord proberen te krijgen voor enige vraag die je stelt. Dat is hier duidelijk niet gebeurd, anders je geweten wat SATA inhoudt (immers, die staat in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ) en wat WinFS inhoudt ([google=winfs] geeft namelijk al meteen antwoord). Daarnaast heb je gezien je topictitel niet eens naar bestaande topics, de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) of zelfs naar de huidige topictitels in Windows Operating Systems gekeken :o

Daarom sluit ik dit topic. Ga even bijlezen wat het inhoudt en als je een specifieke vraag hebt die niet 1-2-3 zelf is te beantwoorden: stel het gerust. Graag zelfs, leuke discussies zijn nooit weg.
Maar eerst zelf rondkijken is toch wel nodig, dan had je bijv. nieuws: WinFS mogelijk toch niet voor Windows XP gezien bij [google=winfs xp] :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 17-04-2005 01:48 . Reden: typo ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.