Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 02:19:
de 'versterker' is niets meer dan een 5.1 boxenset van philips voor pc gebruik dus, dus met aansluiting voor 5.1 vanaf de audigy. Verder voorzien van 2 extra line-in's voor 2 kanaalsgeluid, stereo dus.
Ik kan dus de gamecube aansluiten direct op een der line-in's, dan krijg ik uit 2 van de 5 speakers geluid, logisch. Maar als ik dus gebruik maak van de line-in op de audigy, dan kan deze dat doorsturen via de 5.1 line-out naar de boxen dus.....
komt dus weer de vraag: kan die geluidskaart van me daarmee overweg, dus kan die pro logic II signaleren weer ontrafelen naar 5.1?
Nope. Pro Logic 2 is de opvolger van Pro Logic, en is bedoelt om dus van een 2.0 signaal een 5.1 "illusie" te maken. (Is natuurlijk geen echte 5.1, aangezien er geen discrete 5.1 signalen binnenkomen.)
Pro Logic 2 is veel beter dan "normale" Pro Logic, maar is alsnog iets wat door een DSP in de versterker wordt gedaan. Het signaal wat geoutput wordt, blijft alsnog 2.0 als je maar 2 line-outs gebruikt, er wordt geen informatie meegestuurd, zodat een andere versterker.receiver dit snapt. (Zoals wel in een digitale bitstream gebeurd, zoals DD of Dts 5.1/6.1)
Wat jij wilt, is dat de Audigy, een 2.0 signaal van zijn line-in pakt, hier vervolgens DPL2 op los laat, en dit dan output over zijn analoge 5.1 uitgangen. Ik denk niet dat dit gaat werken.
[
Voor 10% gewijzigd door
GaMeOvEr op 18-04-2005 04:29
]
Aannames zijn fataal.