Toon posts:

hoge ping met wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sindskort een laptop met een wireless netwerkkaart. Ik heb er ook een wireless router bij gekocht. Maar mijn ping in in games is zeeeeer hoog en bij speedtest.nl kan hij niet eens pingen :?
Alles staat nog standaard ingesteld bij de router, ik heb nauwelijks wat veranderd (alleen de provider gegevens e.d.). Zou ik dus wat instellingen moeten veranderen?
2 PC's die op de router aangesloten zijn met een UTP kabel werken overigens uitstekend.

Laptop: Alpha 2500
Netwerk bereik: zeer goed - uitstekend
router: E-Tech Wireless ADSL Modemrouter

Ik hoop dat iemand me ermee kan helpen :)

Verwijderd

Dat hij bij speedtest niet kan pingen kan ook aan je firewall liggen in de router. Kijk dat even na.

En tjah, de pings fluctueren hier ook geregeld, ligt aan het bereik, de snelheid etcetera. Het is nou eenmaal wireless waarbij er een hoop onzekere factoren zijn. Wil je gamen? Neem UTP :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
wat is 'zeer hoog' ?
en welke games zijn dat?
en hoeveel games?
en is dat ook zo in windows (als je je router pingt)?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wireless heeft bij voorbaat al hoge pings, lan-pings tussen 100 en 200ms over degelijke straalverbindingen (overkill ontvangstkwaliteit => ideale omstandigheden).

CS'en op een huishoudelijke draadloos netwerk (centrino laptop + een access point in andere kamer) gaat met pings tussen 300 en 500ms.

Speedtest pingen, hierop is het antwoord al gegeven, de router kan je instellen om pings tegen te houden. (pings kunnen misbruikt worden om een eenvoudige vorm van DDoS te maken)

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 16-04-2005 23:27 ]

Verwijderd

Ik had met mijn oude wireless kaart (Sitecom) ook zéér hoge pings, niet normaal (500 á 600 in CSS).
Deze heb ik vervangen voor een Asus-WL138g wireless kaartje, en nu is alles prima !!
Ik heb nu in CSS ongeveer ping van 20 á 30 bij goeie servers.
Binnen je LAN mag je ongeveer 1ms extra rekenen bovenop de ping die je normaal zou hebben.
Ping van 2ms ipv 1ms (met utp) naar mijn router.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
4000ms is het hoogste wat ik had gehad en 2000ms het laagste
Dit lijken mij geen normale pings voor een wireless verbinding :?
BasieP schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 23:25:
en welke games zijn dat? en hoeveel games?
World of Warcraft, Unreal Tournament 2004 (ping 999 omdat ie daar niet verder telt)
BasieP schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 23:25:
en is dat ook zo in windows (als je je router pingt)?
Ik heb geen idee hoe je dat doet 8)7 kzal het even opzoeken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 22:36 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:34:
Ik heb geen idee hoe je dat doet 8)7 kzal het even opzoeken :)
start-->uitvoeren (run)-->cmd
dan krijg je zwart schermpje en dan type je in

'ping <ip van router>' (waarschijnlijk 192.168.2.1 ofzo)

als je het ip niet weet type dan dit in in datzelfde zwart schermpje (wat dos heet)

'ipconfig /all'
kijk dan naar het ip adres wat bij 'gateway' staat. dat is je router

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Naar m'n router haal ik een gemiddelde ping van 40 ms :?

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Voer anders eens een tracert uit naar een extern IP adres (bv. de gameserver waar je veel op zit). Zo kwam ik er het weekend achter dat mijn hoge ping veroorzaakt werd bij de gameserverprovider.

Living the American Dream

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:34
ik ping naar mijn router over wireless, en heb een ping van 3ms.. als ik ping naar het internet heb ik een ping van ~14..

over het niet-wireless is het naar het internet ook ongeveer 14 ms.. ik zie dus geen verschil..

is het wireless ontvangertje wel van hetzelfde type als het AP (met andere woorden, is het voor elkaar gemaakt?)..? zijn ze van hetzelfde merk etc?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:39
Wireless hoeft helemaal niet traag te zijn... ik heb een 11b kaartje en die voegt hooguit 3ms toe aan een ping. Soms veel meer (40-50ms) maar dat zal storing zijn o.i.d.
Pagina: 1