Versterker oververhit geweest, wat zijn de gevolgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Hallo ik heb een Rotel RA-01 .
Ik hadt hem de laatste tijd niet vaak aan staan maar ik ging weer ns even luisteren, ik hadt even geprobeerd mn mp3 speler eraan te doen.
Ik ging weer naar beneden , zette de versterker op het laagste volume , en de mp3 speler op stop (want mss heeft die mp3 speler er me te maken dat ie stuk is :? )
*ik laat me amp altijd aan staan, k`heb gehoord dat het ten goede komt van het geluidskwaliteit, anders moet ie steeds opwarmen)
Ik kom terug en het ruikte naar plastic, en het koelblok was GLOEIEND HEET, lampje was uit , en hij wil niet meer aan.
Wat is hier gebeurd ?

[ Voor 14% gewijzigd door caspergt op 16-04-2005 21:16 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141880

Lijkt mij dat er iets is doorgefikt, hoogstwaarschijnlijk een printplaatje binnenin de amp.
Je omschrijft de geur van plastic en een gloeiendheet koelblok...

Nou als iets gloeiendheet word, dan kan plastic gaan smelten.
Klinkt flauw, maar het is wel een logische beredenering...
Ik zal als ik jou was maar even naar je dealer gaan met het ding.

Ik denk niet dat het iets met je MP3 speler te maken heeft.
Moderne amps zijn allemaal beveiligd tegen kortsluiting en dat soort dingen.
Als er ergens een los contactje hangt, dan schiet het hele spul in protect.
Vaak kan je na een afkoelperiode dan gewoon weer het spul aanzetten en verder spelen.

Normaal gesproken zouden versterkers heel lang achter elkaar aan moeten kunnen staan.
Daar zijn de meeste ook voor gemaakt. Neem bijvoorbeeld Roksan, die dingen klinken pas op hun best na een week warmlopen :) Klinkt ongeloofelijk, maar is wel waar. Stond laatst in Stereophile, n.a.v. een revieuw van een Roksan amp.

Maar ja, jouw amp doet het nu niet meer... dus wat is dan wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Hoi Goldfish , na hem een dag van de stroom gehad te hebben kan ik weer doorspelen.
Maar als ik de amp aandoe, hoor ik toch nog door de speakerbeveilliging (dat relaitje , die tik) een klein tikje in m`n speakers, wat die hiervoor niet deed.
Mischien moet ik toch de garantie aanspreken , want ik wil wel een apparaat dat 100 procent is.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D