Toon posts:

[XP] Installatie hangt op NTFS? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik XP wil installeren begint de cdrom de installatie en begint de controle,daarna begint de installatie van bestanden,als hij dan bij ntfs bestandssysteem komt dan gaat de monitor op zwart en staat de cursor links boven in het scherm te knipperen en stopt de installatie.
Graag hulp.
Alvast bedankt.gr Elvis3

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke versie van XP? Kan je CD corrupt zijn? Werkt een FAT32 installatie wel? Heb je al een andere CD geprobeerd? Heb je je geheugen toevallig al getest? Wat heb je zelf geprobeerd? Dit lijkt wel heel erg op een helpdeskvraag namelijk :) Ik pas ook je topictitel nog even aan.

ntfs bestandssysteem zorgt voor stop installatie > [XP] Installatie hangt op NTFS? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Low level format over de hdd, dan ben je van het probleem af als het aan je hardeshijf ligt.

Nadeel, back-up eerst je bestanden naar een andere hdd, deze zal waarschijnlijk bsod geven, die verwijst naar ntfs.sys am I right ;)?

Low level format dus...

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-04 18:47
Bedenk wel dat je bij veel schijven je garantie kwijt bent, als je een low level format doet.
Voordat je dat doet, zou ik eerst eens de dingen proberen die Spider.007 voorstelt.

Verwijderd

Topicstarter
Kep xp service p2 pro,deze heeft het op mijn nieuwe pc een kwartier van te voren nog gedaan.
Daarna wilde ik hem weer opnieuw op mijn oude pc zetten ,dus c geformat,cdrom erin opnieuw opgestart,en toen liep hij iedere keer vast.
Fat 32 instal werkt ook niet,zelfde probleem.
Als ik windows 98 erop zet is er geen probleem,van daaruit upgraden geeft hetzelfde resultaat.
Geheugen is getest,cdrom ook.
Matinez,Low level format? hoe.
In ieder geval heel erg bedankt voor de reactie's
bsod?Blue Screen of Death ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 22:13 ]

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:32:
Kep xp service p2 pro,deze heeft het op mijn nieuwe pc een kwartier van te voren nog gedaan.
Daarna wilde ik hem weer opnieuw op mijn oude pc zetten ,dus c geformat,cdrom erin opnieuw opgestart,en toen liep hij iedere keer vast.
Fat 32 instal werkt ook niet,zelfde probleem.
Als ik windows 98 erop zet is er geen probleem,van daaruit upgraden geeft hetzelfde resultaat.
Geheugen is getest,cdrom ook.
Matinez,Low level format? hoe.
In ieder geval heel erg bedankt voor de reactie's
bsod?Blue Screen of Death ;-)
Bij de fabrikant van je hardeschijf kun je altijd programma's downloaden, onder andere meestal een tool dat low level format ondersteunt.

Wat voor merk hardeschijf heb je in dat probleem setup hangen?
Zoek vervolgens even op de website, van dat merk fabrikant ..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij bestaan low-level formats niet eens meer. Het lijkt me ook sterk dat het probleem daarmee op te lossen valt :) Heb je de beschikking over een andere harde schijf; of Windows XP cd? Ik denk dat daarmee het probleem wel te traceren valt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
haal alle USB randapparatuur uit je systeem, zoals USBtablet, webcams muizen, enz enz.
Dus alleen je toetsenbord erin laten :)

Soms helpt dit ook wel eens

• matinez
  • Niet online
Spider.007 schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:49:
Volgens mij bestaan low-level formats niet eens meer. Het lijkt me ook sterk dat het probleem daarmee op te lossen valt :) Heb je de beschikking over een andere harde schijf...
Zelf heb ik hier goede ervaringen mee..
[rml]matinez in "[ XP]Setup ziet geen vaste schijven, Bios..."[/rml]
Nadeel, back-up eerst je bestanden naar een andere hdd, deze zal waarschijnlijk bsod geven, die verwijst naar ntfs.sys am I right ;)?
elvis3 heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Matinez,ik kan gewoon mijn harddisk(80gb maxtor)met fdisk bewerken.
Kep er ook al een andere aan gehad ,maar hetzelfde probleem.
Moet ik hem dan toch low level formatten?
Deze fout krijg ik niet (ntfs.sys)
Thanetrunner,er hangt al niets meer aan,alleen videokaart geluidskaart that's it.
gr Elvis3

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 17:42 ]

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:40:
Matinez,ik kan gewoon mijn harddisk(80gb maxtor)met fdisk bewerken.
Kep er ook al een andere aan gehad ,maar hetzelfde probleem.
Moet ik hem dan toch low level formatten?
Deze fout krijg ik niet (ntfs.sys)
Thanetrunner,er hangt al niets meer aan,alleen videokaart geluidskaart that's it.
gr Elvis3
In Fdisk kan je ook geen BSOD krijgen!

Heb je de probleem harde schijf bij een ander setup gehangen?
Deze dan in windows benadert en kunnen inlezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja in de andere pc werkt hij normaal

Verwijderd

Topicstarter
Zal hem morgen nog een keer op het werk proberen.
Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens hij werkt weer,ik heb er alles uitgehad,zuiver gemaakt alles weer teruggezet opnieuw opgestart,en toen ging hij wel door.
Allemaal bedankt voor de tips en het meedenken.
gtrz Elvis3
Pagina: 1