Toon posts:

Krijg geen beeld meer op mn pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search al bekeken maar iets goeds kwam er niet in voor. Heb namelijk het volgende probleem.

Heb een AMD2000+ op een Gigabyte GA-7VA moederbord

Mijn pc werkte goed totdat mijn CPU koeler begon te haperen, CPU werd veel te warm,liep constant vast en werd 70 graden+, dus moest er een nieuwe koeler in.Voordat ik dat deed keek ik even in de bios en had het DDR geheugen op DDR400 gezet,maar dat kan blijkbaar niet omdat mijn CPU een bussnelheid van 333 Mhz heeft. Ik starte vervolgens mijn pc op...geen beeld meer.

Normaal gezien gaat ie dan gelijk naar de BIOS omdat hij niet goed wilde opstarten maar ook dat deed hij niet...gewoon zwart beeld.

Batterij eruit, er opnieuw in, nog steeds geen beeld, mijn nieuwe koelers was binnen gekomen...nog steeds geen beeld. Heb ook geprobeerd met een andere videokaart, ook geen beeld.

Nu heb ik vanavond mijn moederbord uit mn pc gehaald en aangesloten met CPU,videokaart en 25 mb geheugen, maar krijg nog steeds geen beeld, zelfs geen piepjes ofzo (ook nooit gehad).

In de handleiding kan ik ook niks vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing te zoeken en als er iets kapot is, wat dat dan is. Ik denk dat het mn moederbord,processor of AGP slot is, maar weet niet hoe ik daar achter moet komen.

Alvast bedankt!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Andere monitor proberen? (Ik weet het, het zou wel erg toevallig zijn, maar hij KAN stuk zijn... Gaat de monitor wel uit standby-mode als je de pc start?)

[ Voor 74% gewijzigd door Bergen op 16-04-2005 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Monitor is het niet, want de pc van mn neefje stond hier toevallig nog en daar typ ik nu vanaf...op deze;fde TFT monitor, dus dat kan niet...

Verwijderd

Probeer het eens met er een andere CPU in te zetten (bv. uit een andere pc), of er hem eens uit te halen en er weer in te zetten. Als mijn CPU slecht contact maakt doet het ook allemaal niks.
Je CPU is mss een beetje *verbrand* :) ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Searchen is twee, FAQ is één. PMG FAQ / PMG Beleid »»» Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Heb je al een ATX reset geprobeerd?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-08 19:59
Ik heb niet gelezen dat je je bios gereset hebt, m.b.v. jumper op mobo...

Verwijderd

zetje01 schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:01:
Ik heb niet gelezen dat je je bios gereset hebt, m.b.v. jumper op mobo...
ja precies, ik had precies hetzelfde, gewoon ff die jumper van pin1-2 naar pin2-3 zetten om je cmos te resetten, en uiteraard weer terugzetten naar 1-2 :D

greetzz

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 13:14 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je al een ander moederbord geprobeerd? Misschien is de AGP poort kapot!
Lijkt mij stug dat het de processor is!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er zitten geen jumpers op, alleen CPU 100 Mhz,133Mhz,166Mhz

En heb natuurlijk geen ander mobo bij de hand, maja zometeen bestel ik nieuw mobo, is het mn CPU.

En hij piept ook niet ofzo...

Verwijderd

Misschien een goed idee om je voeding ook eens te verwisselen. I know, dit staat helemaal buiten je beschrijving van het probleem, maar you never know.
Pagina: 1