Toon posts:

Sweex, USB en internetsharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wie helpt me uit de brand?

Ik heb een pc verbonden via USB aan een Planet Internet ADSL modem. M'n pc is via de netwerk aansluiting aangesloten aan een Wireless router van SWEEX. M'n laptop heeft ook een wireless PCMCIA kaart. Alles is Windows XP Pro.

Vanuit mn laptop kan ik aanloggen op de Sweex router, vanuit mn PC ook. Niet vanaf mn laptop naar mn pc en vice versa.

De ip nummers die ik gebruik zijn:
192.168.0.100 voor mn router
192.168.0.150 voor mn laptop
192.168.0.151 voor mn pc, alledrie hetzelfde subnetmask 255.255.255.0

Alles wordt via de DHCP van mn router uitgedeeld. Naast het delen van mn netwerk wil ik ook vanaf mn laptop kunnen internet via de aansluiting van mn pc...

Wie heeft er een goed advies?

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 17:07
Ik heb geloof ik hetzelfde probleem met mijn Wireless Broadband router (LC000070) en USB connector (LC100040).

Laptop meld zich wel aan op het netwerk (is te zien in router log) en heeft dus verbinding, maar kan niet naar de router pingen, een andere pc pingen of internetten via de laptop.

De normale pc werkt wel gewoon.

Als iemand een oplossing weet... graag!

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Kan je eens uitleggen wat die sweex nou precies doet, stuurt die het USB modem aan? Of staat deze achter je computer te draaien zeg maar?

Misschien is het handiger om even een schema te posten met de opzet van je netwerk. Ik snap namelijk niet hoe het nou in elkaar steekt :)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 17:07
Voor de topicstarter zal hetzelfde gelden als voor mij neem ik aan:

internetmodem --> router --> pc en laptop

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt