[MCE 2005] TV-beeld hangt na verloop van tijd

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 23:36
Bij mij hangt TV-beeld na verloop van tijd ineens. Het afspelen gaat een hele tijd goed, zelfs een hoop zappen/spoelen/etc. levert geen problemen op. Maar na een hele tijd stopt het beeld en kan ik helemaal niets meer.
Ik zie m'n muiscursor nog wel, maar het TV-beeld blijft hangen.
Welk hoor ik af en toe (na wat geklik/ESC) de menu-geluiden van MCE als ik met de muis beweeg, dus het lijkt alsof ie wel terug naar het menu is gegaan, maar het beeld niet bijwerkt.

Het enige wat (meestal) nog helpt is een reboot.

Ook heb ik in MCE vaak dat het beeld helemaal in de war raakt. Dan zie ik ipv buttons teksten van een van de vorige schermen en ook op de achtergrond schuiven 'oude' teksten langs. Dit blijft als ik naar een van de menu-opties ga, maar is weer weg bij resizen of als ie een venster echt opnieuw opbouwt (TV kijken bijv.).

Ik heb al de laatste drivers van m'n videokaart gedownload en heb ook alle updates van MS geinstalleerd.

Hopelijk weet hier iemand wat ik hieraan kan doen.
M'n specs staan in m'n sig.

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Heb je je warmte een beetje onder controle & heb je al een geheugentest gedraaid?

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
welke mpeg decoder gebruik je?

speel anders een beetje met deccheck, daarmee kun je snel van de gebruikte mpeg decoder wisselen.
http://www.microsoft.com/...7e6ade9fcb&displaylang=en

[ Voor 79% gewijzigd door pretorian_nl op 17-04-2005 17:30 ]

Digital Media Junkie

• maikel
apyss schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:37:
Heb je je warmte een beetje onder controle & heb je al een geheugentest gedraaid?
Als het de warmte zou zijn, zou toch gewoon de hele PC gaan hangen en niet alleen het beeld? Ik hoor namelijk wel het menu als ik de muis beweeg.
En volgens mij is het afspelen van TV minder zwaar dan games, wat altijd perfect loopt.
Ik zou het eens kunnen checken, maar ik verwacht eerder dat het ergens anders aan ligt.

Ik zal het geheugen ook eens testen, maar ook hier heb ik verder nog nooit problemen mee gehad (games, 3D'en, video-bewerking, etc.)
pretorian_nl schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:29:
welke mpeg decoder gebruik je?

speel anders een beetje met deccheck, daarmee kun je snel van de gebruikte mpeg decoder wisselen.
http://www.microsoft.com/...7e6ade9fcb&displaylang=en
Ik heb DecCheck geinstalleerd en ik gebruik op dit moment de NVidia Video Decoder 0.0.0.255. Ik heb hier ook al eens een andere aangegeven, maar die gaf hetzelfde probleem.
Op zich lijkt dit ook het meest logische, maar ik heb nog niemand gehoord die problemen had met de NVidia decoder.
Ik zal er nog wel eens wat mee gaan spelen.

Maar niemand van jullie herkent dit probleem?

Verwijderd

maikel schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:45:
En volgens mij is het afspelen van TV minder zwaar dan games, wat altijd perfect loopt.
Ik heb juist met het spelen van games op de tv uitgang last van vastlopend beeld. Misschien is de oorzaak bij mij wel iets heel anderrs, maar ik ervaar ook dat het spel gewoon doordraait, maar dat het beeld vaststaat... Reboot is ook de enige oplossing...

Speel ik via de pc-monitor dan loopt alles soepel...

Ik gebruik overigens een ti4200 en heb volgens mij de meest recente drivers en de meest recente directx...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
Heb je i.p.v de meest recente drivers wel de laatste MCE-video-drivers, het laten zien van de verkeerde labels op menu-items en de verkeerde bewegende achtergrond is een duidelijk teken van niet-MCE-gecertificeerde drivers geïnstalleerd hebben.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• maikel
OnTracK schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:54:
Heb je i.p.v de meest recente drivers wel de laatste MCE-video-drivers, het laten zien van de verkeerde labels op menu-items en de verkeerde bewegende achtergrond is een duidelijk teken van niet-MCE-gecertificeerde drivers geïnstalleerd hebben.
Ja, ik heb de meeste recente MCE-drivers.
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:51:
[...]

Ik heb juist met het spelen van games op de tv uitgang last van vastlopend beeld. Misschien is de oorzaak bij mij wel iets heel anderrs, maar ik ervaar ook dat het spel gewoon doordraait, maar dat het beeld vaststaat... Reboot is ook de enige oplossing...

Speel ik via de pc-monitor dan loopt alles soepel...

Ik gebruik overigens een ti4200 en heb volgens mij de meest recente drivers en de meest recente directx...
Ik moet zeggen dat ik wel altijd TV kijk op m'n TV (hoe raar klinkt het om dat uit te moeten leggen? :)).
Maar als ik games speel op m'n TV heb ik nooit problemen. Ik zal ook nog wel eens proberen TV te kijken op m'n PC. Misschien dat het probleem dan ook verholpen is.

• maikel
Update: Ik heb nu de video-decoder ingesteld op 'Cyberlink Video/SP decoder' versie 6.0.0.1006.
Dat is de enige decoder die geinstalleerd is en MP10-compatible is.
Maar ook nu liep het beeld vast na een tijdje. Ik ben er inmiddels ook al achter dat het niet met de TV-out te maken heeft, want op m'n monitor liep ie ook vast.

Ik ben nu aan het kijken of het ook in een window voorkomt, maar tot nu toe doet ie 't nog gewoon goed.

• maikel
Ik heb nu een aantal decoders gebruikt, maar het probleem blijft zich voordoen. Wanneer ik Media Center in een window draai, doet ie 't gewoon goed.
Hierdoor lijkt het me ook geen probleem van oververhitting en/of geheugen.

Heeft iemand nog een ideetje?
Pagina: 1