This space is occupied
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Heb je er als moderator wel eens bij nagedacht dat je het misschien modereert om het modereren? Deze topic was toch heel onschuldig van aard en de vrees voor illegale muziek uitwisseling was toch niet echt aanwezig. Het kost ook iets van 5 minuten om uit te zoeken of de remix op internet gezet mocht worden. Nu je er drie weken over gedaan hebt weet je in ieder geval zeker dat je deze uitspatting van creativiteit de kop in hebt gedrukt.
Ook bij andere topics van Apple Talk wordt er flink gesmeten met machtsdreiging als het even van het hoofdonderwerp afdwaalt. Een forum netjes houden is prima, maar dat kleine beetje macht dat je hebt misbruiken ten koste van spontane conversaties is iets anders.
Ik ben er van overtuigd dat deze tirade niet lang op het forum zal staan, maar sinds de gene die dit gaat censureren mijn publiek is, komt de boodschap toch aan, een hele opluchting.
Dat je het vrijwillig doet is geen excuus om het niet goed te doen. Er zijn genoeg mensen die jou klusje willen overnemen. Je vindt dat je geen kritiek verdient omdat het vrijwillig is. Dan denk ik dat je om de verkeerde redenen dit werk doet.
en bedankt dat je me niet zo hard aanpakt zoals normaal het geval is, ik was al erg bang aan het worden..
Ik ga hier verder geen tijd meer aan besteden, ik hoop dat je gewoon even gaat nadenken over je houding en je rol als moderator.
p.s. wat is er zo zielig aan op een vrije dag op school zitten? zelfontwikkeling is toch een van de grootste deugden.
Je had inderdaad in 5 minuten uitkunnen zoeken wat alles mag met de licentie. En 1 van die dingen was dus het gebruik van niet commerciele remixen.
Ik denk dat deze wedstrijd nu wel ten einde is.
Nadat verschillende grote nieuwssites over deze actie van Nine Inch Nails bericht hebben gegeven zou het een triviale taak moeten zijn geweest om uit te vinden dat dit volkomen legaal is. Zeker niet iets wat 3 weken zou moeten duren.
Het excuus dat je dit als vrijwilliger doet en daarom je taken mag verzuimen is natuurlijk onzinnig. Als je denkt dat moderaten niet voor jou is weggelegd dan moet je het niet doen.
Overigens wijs ik jullie erop dat jullie dit topic nu zelf onmogelijk maken en dat deze discussie als het aan mij ligt niet hier gevoerd dient te worden
[ Voor 12% gewijzigd door Zwerver op 05-05-2005 15:48 ]
We bannen hier nooit zo maar mensen die kritiek hebben. Ons uitschelden voor nazi's zou dan een self-forfilling prophecy worden, niet?wim_k schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:20:
Zwerver, ik denk dat de reden is voor het niet onmiddellijk bannen van guarnica is dat jij zelf ook wel weet dat hij in ieder geval deels gelijk heeft.
Even aanvullend op Zwerver's post:
Nadat dit topic gestart was, hebben we meteen intern overleg gepleegd over de legaliteit van het topic (met als hoofdvraag: mag je je zelfgemaakte remixes verspreiden?).
De license die bij de garageband file zat is namelijk behoorlijk duidelijk over het herverspreiden van de inbegrepen "sounds": dat mag absoluut niet. Aan de andere kant conflicteert dat met de houding waarmee NIN het nummer released: Maak remixes van ons!
Dat het lang heeft geduurd ben ik met je eens, maar er is nergens op internet duidelijkheid geweest over het verspreiden van remixes, en op onze mails richting NIN is nooit een antwoord gekomen.
Anyway, het lijkt me duidelijk dat we dit topic niet voor niets heropend hebben: Hier met die remixes!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Yups, het mag, daarom gaat dit topic juist weer open, zoals je had kunnen lezenlammmetak schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:54:
Uhmm, ok, ik vroeg me af of dit nog een contest was of een stukje text wat normaal achter de schermen gebeurd. Wordt er nog een contest gehouden of mag dit niet? Helaas kan ik niet meedoen aangezien ik nog steeds geen mac heb![]()
micheljansen.org
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Probeer www.gottorrents.nl eensMiniMan schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:58:
Mooi! Ik kan dus nu zonder problemen mijn remix posten die ik met (een standaard) Garageband 2.0 gemaakt heb? Zonder sancties? Hoe doen we dat met de file-grootte; is er speciaal plek op GoT hiervoor waar we onze mixen kunnen oploaden?
micheljansen.org
http://www.dropload.com (Meer om onderling te delen, je kan maar beperkt downloaden.)
http://www.spymac.com/network.php?p=tour ( Daar heb je ook 100MB webruimte via ftp )
Hoe groot is je mix?
Ik kan hem anders wel (tijdelijk!) op mn webspace van xs4all zetten, die heeft paar weken terug een uitbreiding gekregen naar 200MB. (Denk dat ik ongeveer 150MB zeker vrij heb) --> zie profiel voor mail etc.
Kan er eigenlijk een mp3tje/AACtje van het nummer gemaakt worden? Of mag dat niet?
Tsja, van de Garageband file kun je anders altijd zelf nog een MP3/AAC maken, dus het zou gek zijn als dat niet mochtKan er eigenlijk een mp3tje/AACtje van het nummer gemaakt worden? Of mag dat niet?
't Is natuurlijk wel veel cooler om complete Garageband files te delen, omdat die ook weer doorbewerkt kunnen worden
micheljansen.org
Het zou fijn zijn voor aanstaande switchers als er ook mp3tjes neergezet werden. Dan kunnen die fijn meeluisteren. En dan beslissen dat zelf Garageband voldoende reden is om een iMac oid aan te schaffen ;-)
Overigens ben ik het wel eens met Guernica & wim_k, maar die discussie hoort denk ik thuis in LA en zou over meerdere subfora mogen gaan...
ping 127.212.23.124