Toon posts:

[PS CS] Achter verwijderen bij complexe voorgrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over achtergrond in photoshop cs verwijderen.

Ik probeer een achtergrond van een boom in bloesem te verwijderen.
Dmv Marquee tool achtergrond via Select->Similar omlijnd. Nu is het probleem dat er bij de boom donkerblauwe randen van de achtergrond overblijven .
De brushtool is geen optie, de boom is te complex qua vorm, kost veel te veel tijd. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik wil namelijk mijn eigen achtergrondkleur gaan gebruiken.

Verwijderd

perfectie kost tijd, brushen in een mask lijkt me toch het beste

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:34

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:03:
Vraagje over achtergrond in photoshop cs verwijderen.

Ik probeer een achtergrond van een boom in bloesem te verwijderen.
Dmv Marquee tool achtergrond via Select->Similar omlijnd. Nu is het probleem dat er bij de boom donkerblauwe randen van de achtergrond overblijven .
De brushtool is geen optie, de boom is te complex qua vorm, kost veel te veel tijd. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik wil namelijk mijn eigen achtergrondkleur gaan gebruiken.
Je uitgeknipte boom selecteren, dan de selectie 1 of 2 pixels verkleinen, selectie inverteren en daarna de randjes verwijderen ? Of als de boom zelf nergens blauwtinten bevat kun je met Select >> Color Range het een en ander proberen te selecteren en verwijderen...
Da's een optie. Als je het echter echt netjes wilt zul je inderdaad toch met een brush in een mask moeten gaan klooien.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Heel misschien kan "Filter-->Extract" je helpen. Het is ff oefenen maar als je de goede instellingen hebt doet ie het heel aardig :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Of met de Magic Wand Tool(toverstafje) tolerance redelijk laag zetten > anti-aliased aanvinken > het blauwe selecteren > delete.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:43:
Of met de Magic Wand Tool(toverstafje) tolerance redelijk laag zetten > anti-aliased aanvinken > het blauwe selecteren > delete.
Nooooooit delete gebruiken!!!! Sin number 1!!

Maak van een selectie een mask. je kan dan met een brush het transparante deel onbeperkt bijwerken. Met blur en levels kan je de mask wat krimpen of vergroten.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pagina: 1