ik heb vanmorgen een nieuwe versie van een programma geinstalleerd op een top draaiende xp (pro) configuratie. Ik moest toen rebooten en daarna begon de ellende.
mijn muis en keyboard input doen het niet meer in win xp. in bios nog wel.
Ik heb een logitec dual optical mouse en een normaal toetsenbord.
mijn spec:
mobo: asus k8vse
athlon 64 3000+
wat heb i kgedaan om het op te lossen?
- alle kabels uit pc behalve voeding en muis -> werkt niet
- in veilige modus, werkt niet
- laatst goed werkende modus - werkt neit
- laatst goed werkende hardware config - werkt niet
- registry met win xp boot cd repairen, werkt alleen heb ik een basic install, dus schiet niet op want hele windows is dan verneukt (ren system,software,security,sam en default in c:\windows\sysmte32/config)
- hele forum zit af te zoeken, google ook, maar enige werkende oplossing is reinstall win xp
en dat ik nog heel even niet doen.
het schijnt ook mogelijk om een install over mijn huidige install te doen, mijn vraag is echter wat gebeurt er dan? houd ik al mijn instellingen van office 2003, adreboeken, startmenu instellignen? laatste drivers/geinstalleerde programma's?
en zo ja hoe wertkt het dan? ik heb net de xp willen installeren maar ik begin nu te twijfelen omdat er staat dat hij overschreven gaat worden (keuzevak of ik c:\windows echt wil overschrijven) vind dit iets te link, zeker omdat ik dit weekend een gigantisch groot onderzoek af moet maken en dit dus echt op een ongelooflijk kutmoment komt
Wie kan mij snel helpen? ik moet zo snel mogelijk weer verder werken. echt zwaar kut dit.
edit: het is trouwens een usb muis die ik aan ps2 heb hangen. maar ook aan een usb werkt het niet
mijn muis en keyboard input doen het niet meer in win xp. in bios nog wel.
Ik heb een logitec dual optical mouse en een normaal toetsenbord.
mijn spec:
mobo: asus k8vse
athlon 64 3000+
wat heb i kgedaan om het op te lossen?
- alle kabels uit pc behalve voeding en muis -> werkt niet
- in veilige modus, werkt niet
- laatst goed werkende modus - werkt neit
- laatst goed werkende hardware config - werkt niet
- registry met win xp boot cd repairen, werkt alleen heb ik een basic install, dus schiet niet op want hele windows is dan verneukt (ren system,software,security,sam en default in c:\windows\sysmte32/config)
- hele forum zit af te zoeken, google ook, maar enige werkende oplossing is reinstall win xp
en dat ik nog heel even niet doen.
het schijnt ook mogelijk om een install over mijn huidige install te doen, mijn vraag is echter wat gebeurt er dan? houd ik al mijn instellingen van office 2003, adreboeken, startmenu instellignen? laatste drivers/geinstalleerde programma's?
en zo ja hoe wertkt het dan? ik heb net de xp willen installeren maar ik begin nu te twijfelen omdat er staat dat hij overschreven gaat worden (keuzevak of ik c:\windows echt wil overschrijven) vind dit iets te link, zeker omdat ik dit weekend een gigantisch groot onderzoek af moet maken en dit dus echt op een ongelooflijk kutmoment komt
Wie kan mij snel helpen? ik moet zo snel mogelijk weer verder werken. echt zwaar kut dit.
edit: het is trouwens een usb muis die ik aan ps2 heb hangen. maar ook aan een usb werkt het niet
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 18:47 ]