Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ongewenste popups en iconen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van het volgende:

Bij het opstarten van mijn pc krijg ik al direct een popup of ik wil inbellen ja of nee (Engelstalige melding en het heeft niets met mijn internetverbinding te maken). Als ik nee klik verdwijnt het scherm. Op mijn deskop verschijnt bij het opstarten een groen icoontje met de naam 'Click me', Ook als ik op start klik staat hetzelfde icoontje daar weer bovenaan samen met een icoontje met hetzelfde uiterlijk alleen een andere naam 'Uninstall Click Me'. Ook als ik daarop klik gebeurt er niet veel. Daarnaast krijg ik tijdens het internetten ook weer vreemde popups (Jamba etc.). Wat ik ook merkwaardig vind is dat als ik rechtermuisknop op het groene 'Click Me'-icoontje druk staat er bij doel: 'C:\WINDOWS\SYSTEM32\netherlands.exe -S'. Ook als ik dit laatste bestandje verwijder uit die map wordt hij steeds weer op zijn plek teruggezet na het herstarten van mijn pc.

Ik ben nu al een paar uur bezig met zoeken op Google, echt al allerlei trefwoorden gebruikt. Ik heb inmiddels ook al elk anti-spyware programma geinstalleerd, inclusief Hitmanpro..maar NIETS werkt en het blijft maar terugkomen :(

Misschien is er iemand die precies hetzelfde heeft gehad en hier een (eenvoudige) oplossing voor heeft? Ik zie er naar uit!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:03
dit of dit helpt ook niet?

Met Hijack this kun je veel opties uitzetten. Download dat proggie eens en maak een screenshotje van wat er in de lijst staat.

edit:
en nog eentje

[ Voor 35% gewijzigd door omitz op 16-04-2005 18:44 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Dit probleem had ik zelf ook, de enige manier om dit op te lossen is de volgende;

- Run eerst een keer HitmanPro, gewoon normaal in windows.
- Daarna start je Xp in safe modus .. zonder netwerk ..
- Run nog een keer HitmanPro.
- Zet je daarna je homepage van IE weer goed. (nog in safe mode)
- en dan ff met Hijackthis 1 bestandje weghalen , al weet ik niet meer welke dat is

en toen was ik er vanaf, hardnekkige spyware

good luck

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

omitz schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:40:
dit helpt ook niet?

Met Hijack this kun je veel opties uitzetten. Download dat proggie eens en maak een screenshotje van wat er in de lijst staat.
Je bedoelt een log en die vervolgens hier posten, screenshot is irritant aanwijzen. ;)

Verder lijkt netherlands.exe niet echt een geldige Windows installatie file. Scan het bestand eens op Jotti's online malware scan :)

Welke virusscanner gebruik je overigens?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:44:
[...]

Je bedoelt een log en die vervolgens hier posten, screenshot is irritant aanwijzen. ;)

Verder lijkt netherlands.exe niet echt een geldige Windows installatie file. Scan het bestand eens op Jotti's online malware scan :)

Welke virusscanner gebruik je overigens?
Trend Micro als virusscanner...ben ondertussen bezig met Hijackthis..en heb een aantal stappen beschreven in het topic op pchelper.nl (link gegeven in 2e reply..) doorlopen...ik hou jullie op de hoogte...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, probleem verholpen. Onderstaande link verwijst naar de oplossing, al die stappen doorlopen en klaar is Kees!

http://www.pchelper.nl/fo...=167769&st=0&#entry167769
Pagina: 1