Quicknet verbinding delen via hub

Pagina: 1
Acties:

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:28
Had beloofd dit weekend bij mijn ouders een thuisnetwerkje aan te leggen zodat zij niet continu mijn zusje hoeven te storen (enige pc met internet staat op dit moment op haar kamer).

Had zelf thuis nog een oude 3com 8-poorts hub liggen en wil eigenlijk kijken of ik daar twee computers mee online kan krijgen (weet niet of het mogelijk is om meerdere IP-adressen te krijgen via Quicknet) alvorens een router aan te schaffen.

Anyway, modem ontkoppeld van de PC en met de hub verbonden. Vervolgens twee PC's met cross over cable aan de hub gehangen. De hub geeft aan dat de verbinding met het modem in orde is. De lampjes van de andere poorten blijven echter gewoon uit. Heb de PC's inmiddels op alle poorten geprobeerd aan te sluiten maar dit mocht helaas niet baten. Eerst dacht ik dat het aan de kabels lag, vervolgens gaf ik de hub de schuld.

Nu komt de grap. Ik heb hier ook mijn iBook liggen en die werkt WEL met beide UTP kabels ongeacht de poort. Ik kan met mijn laptop dus gewoon gebruik maken van internet.

Ik snap niet waarom ik beide Windows-bakken niet aan de praat kan krijgen. Het gaat om een PC met WinXP en een PC met Win98SE. Ligt het toch aan de kabels (PC naar hub zou toch ook met cross over kabel moeten werken)?

Iemand suggesties?

Verwijderd

Waarschijnlijk doet jouw iBook Auto MDI/MDI-X waardoor het niet uitmaakt of je een gewone of crosscable gebruikt. Voor die iets oudere PC's wel, daar heb je zeker weten een normale straight (patch) kabel voor nodig om die aan te sluiten op een hub.

Overigens zou ik er niet op rekenen dat je meerdere IP-adressen zult krijgen van Quicknet, maar je kunt het altijd proberen :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:31:
Waarschijnlijk doet jouw iBook Auto MDI/MDI-X waardoor het niet uitmaakt of je een gewone of crosscable gebruikt. Voor die iets oudere PC's wel, daar heb je zeker weten een normale straight (patch) kabel voor nodig om die aan te sluiten op een hub.
Sterker nog, dat is gewoon zo :)
Overigens zou ik er niet op rekenen dat je meerdere IP-adressen zult krijgen van Quicknet, maar je kunt het altijd proberen :)
Nope, dat kan niet. TS zal een router aan moeten schaffen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:28
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik zal marktplaats.nl eens afstropen op zoek naar een goedkoop routertje.

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Ik weet niet wat voor kabel moden je hebt, maar bij de oude surfboard modems was het modem zo door Multikabel ingesteld dat deze maar 1 mac adres onthoud. Om het goed te doe zou ik er geen switch er aan hangen maar een router.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.