Toon posts:

Conversie Excel xls naar txt file; vast aantal tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het importeren van een txt bestand in Excel is, zoals jullie weten, mogelijk met een vast aantal tekens (het verschuifbare lijntje).

Probleem: Ik heb een artikelbestand in Excel waarbij de artikelnummers niet allen even lang zijn. Deze moet voor het boekhoudpakket naar een tekstbestand worden omgezet. In het boekhoudpakket kan ik instellen dat iedere x tekens van een regel een artikelnummer voorstellen. De spaties worden dan vergeten. Als ik echter een excelfile opsla als txt bestand dan komt de volgende kolom (artikelomschrijving) niet recht onder elkaar.

Vraag: Is er een manier om deze file zoals het importeren ook te exporteren? Printen naar een tekstfile is geen oplossing, omdat er dan pagina nummers tussen komen te staan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Excel horen niet thuis in Windows Operating Systems maar in het mooie Software Algemeen - ik ga jouw topic dan ook nog eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan haal je die regeknummers er toch even uit met notepad oid

als het echt heeeeeeeeeeeeeeel veel is wil ik er wel wat omheen schrijven maar dan moet je me een representatief voorbeeld posten/mailen (of alles)
gewoon tab seperated printfiles is ok dan

[ Voor 66% gewijzigd door Fish op 16-04-2005 19:59 ]

Iperf

Verwijderd

misschien kun je proberen om wat spaties toe te voegen aan je artikelnummers. Bijvoorbeeld op de volgende wijze :
originele tekst lengte nieuwe tekst
voorbeeld 12345 =LENGTE(C3) =TEKST.SAMENVOEGEN(HERHALING(" ";8-D3);C3)
124 =LENGTE(C4) =TEKST.SAMENVOEGEN(HERHALING(" ";8-D4);C4)
1234566 =LENGTE(C5) =TEKST.SAMENVOEGEN(HERHALING(" ";8-D5);C5)

ik heb hierbij even aangenomen dat de maximale lengte van je artikelnummer 8 is. Vandaar dat er staat 8-D3.

succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:10:
misschien kun je proberen om wat spaties toe te voegen aan je artikelnummers. Bijvoorbeeld op de volgende wijze :
originele tekst lengte nieuwe tekst
voorbeeld 12345 =LENGTE(C3) =TEKST.SAMENVOEGEN(HERHALING(" ";8-D3);C3)
124 =LENGTE(C4) =TEKST.SAMENVOEGEN(HERHALING(" ";8-D4);C4)
1234566 =LENGTE(C5) =TEKST.SAMENVOEGEN(HERHALING(" ";8-D5);C5)

ik heb hierbij even aangenomen dat de maximale lengte van je artikelnummer 8 is. Vandaar dat er staat 8-D3.

succes
dit zit er niet uit zeg !
ik bedoel dit
kolom ckolom dkolom e
12345=LENGTE(C3)=TEKST.SAMENVOEGEN(HERHALING(" ";8-D3);C3)

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
welke manieren van opslaan als met exel heb je al geprobeerd.
Er zijn nl verschilende manieren van txt bestanden waaronder met een tab gescheiden

Grutte Pier fansels

Pagina: 1