Toon posts:

Hogere geheugensnelheden : Moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een moederbord (liefst AGP x8, S939) dat ook overweg kan gaan met hogere geheugensnelheden...
En met hogere geheugensnelheden bedoel ik bijv. PC4000 geheugen. Alle moederborden die ik kan vinden hebben een geheugenslot dat maximaal DDR 400 aankan, zoals de MSI K8N Neo2-FIR. Dat kan niet overweg met bijv. deze (http://www.sallandautomat...default.php?pid=876&ref=2). Of is dit soort geheugen alleen bedoelt voor Intel processoren?

Bij voorbaat dank enzo..

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 15:00
Waarom zou dat er niet mee overweg kunnen? Kan wel gaat alleen op DDR 400 snelheden draaien. Om hoger snelheden te halen 533 mhz enzo, moet je gaan OC'en :)

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Waarom wil je een moederbord dat snel geheugen aankan, als de CPU (AMD) dat niet wil?

Volgens mij mis je een stukje mbt fsb in AMD cpu's

iRacing Profiel

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 01:03
De reden waarom je geen moederborden vindt waar melding wordt gemaakt van hogere snelheden dan DDR400 is omdat er boven de DDR400 geen Jedec-standaard voor bestaat.

Punt blijft echter dat voor alle AMD64 procs geldt dat de geheugencontroller in de CPU zit en het mobo weinig invloed heeft over de uiteindelijke maximum geheugensnelheid.

De meeste, zo niet alle, s939 moederborden zijn wel in staat om geheugensnelheden van boven de DDR400 te draaien. De beste indicatie is even kijken of het moederbord fatsoenlijke overclockfeatures bevat en welke geheugendividers er beschikbaar zijn (handleiding).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S